20. 8. 2010

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„TV Markíza považuje vystúpenie pána Ledeckého za veľmi nevhodné. Vie, že DOD navštevujú rodiny s deťmi, preto nás jeho sprievodný program , o ktorom náš štáb nemal informácie, zaskočil. Všetkým návštevníkom DOD sa ospravedlnujeme.“ Oľga Dúbravská, hovorkyňa Markízy

" Od jedného večera som Klub spisovateľov celkom prestal navštevovať, presnejšie od chvíle, keď ma verejne urazil potúžený Tomáš Janovic, lebo sa zrejme, ako viacerí iní, potreboval verejne dištancovať od kamaráta, čo si dovolil mať iné názory ako vtedajšia spisovateľská „smotánka“ v čele s tými, ktorí to vždy mali dobré s každým režimom. " Ivan Hudec

„V tejto kauze je ťažké hľadať hlavného vinníka, ale nesúhlasím, že ním je SFZ. Dnešný stav, keď má práva kúpené spoločnosť s 280 000 abonentmi, je odrazom toho, ako je chápaný futbal v slovenskej spoločnosti a aký majú záujem relevantné domáce televízne spoločnosti oň. Takže realita - samotná reprezentácia Slovenska stojí ročne viac ako dva milióny eur. Štadión má kapacitu 10-tisíc divákov, pri cenách vstupeniek 10, 15 a 30 eur, ktoré médiá často označujú za vysoké, je zisk zo vstupného len malá časť financií na pokrytie činnosti národného tímu. A za televízne práva ponúka verejnoprávna televízia, ktorá by mala vysielať zápasy reprezentácie vo verejnom záujme a aj takýmto spôsobom podporovať slovenský šport, takú čiastku, že zväz nemá z čoho činnosť národného tímu vyfinancovať. Preto tu bola a je snaha televízne, marketingové, reklamné a vysielacie práva skomercializovať. To nie je kupčenie, ako som o tomto kroku niekde čítal, to je normálne využitie komerčných práv v zmysle zákona o športe, na základe elementárnej podnikateľskej činnosti.“ František Laurinec