22. 9. 2011

LARRY LIVE

LARRY LIVE
Cieľom novinárov by malo byť odovzdať ľuďom takú informáciu, aby si večer mohli povedať, že vedia viac ako deň predtým. Tak charakterizoval poslanie žurnalistov legendárny americký moderátor Larry King, ktorý v stredu (21.9.) večer pricestoval na Slovensko na pozvanie spravodajskej televízie TA3. "Z ľudí, ktorých som vyspovedal za tie roky, za 'kingov' (kráľov, pozn. TASR) považujem takých, ako sú Nelson Mandela, siedmi americkí prezidenti, svetoví lídri a ľudia, ktorí pomáhajú iným ľuďom, napríklad doktori... Ale ja som King len menom," povedal dnes na tlačovej konferencii. King taktiež vyjadril presvedčenie, že v súčasnom svete je priestor pre existenciu verejnoprávnych médií. "Potrebujeme verejnoprávne médiá, ak si plnia svoje povinnosti slúžiť verejnosti. Nikdy však nesmú mať iný postoj než prezentovať postoje," podčiarkol. Nedostatkom komerčných staníc je podľa neho neschopnosť zaručiť kvalitu vysielaných obsahov, ktorú prinášajú verejnoprávne médiá. "Komerčné televízie nie sú zlé, ale sú komerčné, a to znamená, že musia predávať reklamu, musia zarábať," dodal. Americký moderátor aj dnes pripustil, že sám vo svojom živote nevyužíva pokročilé technológie. Podľa vlastných slov má obyčajný mobil a nikdy z neho neposlal SMS správu. Zároveň však poukázal, že s novými technológiami sa nedá bojovať, preto sa im postupne vzdáva, a to iste zrejme budú musieť urobiť i spravodajské médiá. "Neviem, ako budú televízie vyzerať o päť rokov, ale vždy budeme potrebovať niekoho, kto nám bude prinášať informácie. To, ako to bude prinášané, však nedokážem predpovedať," uviedol. Sám podľa vlastných slov nevie uveriť, akým spôsobom sa technológie vyvinuli za viac ako 50 rokov, počas ktorých pôsobil v žurnalistike. King, ktorého rodičia pochádzali z Európy, sa priznal, že síce cestuje veľmi málo, Slovensko ho príjemne prekvapilo. "Dokonca som dnes povedal, že by som sa sem rád vrátil a doviezol moju manželku a deti," prezradil. Na otázku, či si spomína na nejakého Slováka, ktorý by bol v jeho talkshow, dokázal moderátor uviesť len bývalého prezidenta Československa Václava Havla a českého hokejistu Jaromíra Jágra. Zároveň však upozornil, že z tisícov ľudí, s ktorými robil rozhovory, si všetkých nepamätá. Svetoznámy novinár navštívil Slovensko na pozvanie spravodajskej televízie TA3, ktorá tento mesiac oslavuje desať rokov od svojho vzniku. Americká celebrita si neodpustila ani niekoľko vtipných poznámok. "Nikto sa ma nikdy neopýtal na to, aký výborný som bol v romantickom živote. A ja som bol v tejto oblasti naozaj dobrý," poznamenal 77-ročný novinár. Larry King sa najviac preslávil svojou prácou pre globálnu spravodajskú televíziu CNN. Talkshow so svojím vlastným menom začal moderovať v roku 1985 a na tomto poste zotrval až do roku 2010. Popularitu americký novinár získal vďaka neštandardnému prístupu pri rozhovoroch s hosťami, množstvom svetoznámych osobností, ktoré v priebehu štvrťstoročia vyspovedal a nemenným imidžom, ku ktorému neodmysliteľne patrili traky. "Dnes mám stovky párov trakov, ľudia ich vyrábajú a posielajú mi ich," povedal. V priebehu viac ako 6120 dielov Larry King Live sa oproti moderátorovi objavil napríklad iránsky prezident Mahmúd Ahmadínežád, ruský premiér Vladimir Putin, speváčka Beyoncé Knowles, bývalý slovenský premiér Mikuláš Dzurinda a stovky ďalších osobností z oblasti politiky, kultúry a vedy. Podľa výpočtov CNN za celú svoju 53-ročnú kariéru King pripravil približne 50.000 interview.

Copyright © TASR 2011