MEDIA NEWS
Americká
spoločnosť Facebook v stredu ohlásila štvrťročný zisk z mobilnej reklamy, ktorý
prekonal očakávania analytikov. Investorom tak poskytla nezvratný dôkaz, že jej
aktivity dokážu prekvitať aj na smartfónoch a tabletoch. Tržby najväčšej
sociálnej siete na svete v druhom kvartáli roku 2013 medziročne narástli o 53 %
na 1,813 mld. USD, čo je viac než analytici predpokladali.
Obrat z mobilnej reklamy dosiahol 656 mil. USD, čo je oproti
predchádzajúcemu štvrťroku nárast o 76 %. Spoločnosť pritom informovala, že
reklama na mobilných zariadeniach tvorí približne 41 % celkových reklamných
tržieb v druhom štvrťroku. Facebook počas tohto obdobia zinkasoval čistý zisk
vo výške 333 mil. USD, čo je oproti minuloročnej strate 157 mil. USD výrazne
pozitívnym posunom. Hodnota akcií spoločnosti v reakcii na obchodné výsledky v
stredu po skončení obchodovania vzrástla o 20 % na 31,81 USD za akciu.
Podľa predstaviteľov spoločnosti 700 mil. z ich 1,15 mld.
užívateľov v súčasnosti navštevuje Facebook denne, čo je tiež zlepšením oproti
655 mil. na konci prvého kvartálu. Nepotvrdili sa tak obavy analytikov, že nové
formáty reklamy na sociálnej sieti, ktoré sa zobrazujú priamo na nástenke so
správami od ich priateľov, odstrašia užívateľov.
Facebook počas druhého štvrťroka zvýšil kvantitu aj počet typov
reklám, ktoré sa užívateľom na nástenke zobrazujú, miery preklikovosti a ceny
za klik sa pritom neznížili, komentovala situáciu prevádzková riaditeľka Sheryl
Sandbergová. "Reklamy teraz tvoria približne 5 % správ na nástenke, každá
20. správa je teda reklamou. Užívatelia nám v nedávnych prieskumoch povedali,
že si reklamy viac všímajú. Budeme teda investície smerovať do zlepšenia ich
kvality," povedal zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg.
© 2013, Autorské práva SITA a.s
a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo
rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA
a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.