25. 7. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Americká spoločnosť Facebook v stredu ohlásila štvrťročný zisk z mobilnej reklamy, ktorý prekonal očakávania analytikov. Investorom tak poskytla nezvratný dôkaz, že jej aktivity dokážu prekvitať aj na smartfónoch a tabletoch. Tržby najväčšej sociálnej siete na svete v druhom kvartáli roku 2013 medziročne narástli o 53 % na 1,813 mld. USD, čo je viac než analytici predpokladali.
Obrat z mobilnej reklamy dosiahol 656 mil. USD, čo je oproti predchádzajúcemu štvrťroku nárast o 76 %. Spoločnosť pritom informovala, že reklama na mobilných zariadeniach tvorí približne 41 % celkových reklamných tržieb v druhom štvrťroku. Facebook počas tohto obdobia zinkasoval čistý zisk vo výške 333 mil. USD, čo je oproti minuloročnej strate 157 mil. USD výrazne pozitívnym posunom. Hodnota akcií spoločnosti v reakcii na obchodné výsledky v stredu po skončení obchodovania vzrástla o 20 % na 31,81 USD za akciu. 
Podľa predstaviteľov spoločnosti 700 mil. z ich 1,15 mld. užívateľov v súčasnosti navštevuje Facebook denne, čo je tiež zlepšením oproti 655 mil. na konci prvého kvartálu. Nepotvrdili sa tak obavy analytikov, že nové formáty reklamy na sociálnej sieti, ktoré sa zobrazujú priamo na nástenke so správami od ich priateľov, odstrašia užívateľov. 
Facebook počas druhého štvrťroka zvýšil kvantitu aj počet typov reklám, ktoré sa užívateľom na nástenke zobrazujú, miery preklikovosti a ceny za klik sa pritom neznížili, komentovala situáciu prevádzková riaditeľka Sheryl Sandbergová. "Reklamy teraz tvoria približne 5 % správ na nástenke, každá 20. správa je teda reklamou. Užívatelia nám v nedávnych prieskumoch povedali, že si reklamy viac všímajú. Budeme teda investície smerovať do zlepšenia ich kvality," povedal zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg. 

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.