16. 8. 2013

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK



Denník Nový čas, týždenník Plus sedem dní, dvojtýždenník Tele Plus a TV Max, mesačník Zdravie, Rádio Expres a TV Markíza sú na Slovensku najčítanejšie a najsledovanejšie médiá v doterajšom období roku 2013. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Median Sk, Market & Media & Lifestyle za obdobie január-jún 2013, ktoré dnes zverejnila spoločnosť Median Sk.
      Prieskum bol realizovaný od 7. januára do 23. júna 2013 na vzorke 4076 respondentov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. Zahrnutých bolo do neho celkovo 271 printových médií, 47 rádiových a 67 televíznych staníc a štyri teletexty.
      Medzi denníkmi je na prvom mieste Nový čas s čítanosťou 18 %, za ním sú Plus jeden deň, Sme a Pravda so 7 %. Hospodárske noviny a Šport dosiahli 4 %.
      V kategórii týždenníky je prvý Plus 7 dní, ktorý dosiahol 11 %, druhú priečku obsadil Život s čítanosťou 9 %, na treťom mieste je Báječná žena s čítanosťou 8 %. Nový čas pre ženy má 5 % a týždenník Eurotelevízia spomenulo v prieskume 5 % respondentov.
      Medzi dvojtýždenníkmi sú najčítanejšími titulmi Tele Plus a TV max s 3 %.
      Najčítanejším mesačníkom podľa výsledkov prieskumu je časopis Zdravie s 9 %, druhé miesto obsadil Záhradkár s 8 %, časopisy Eva a   EMMA dosiahli 7 %.
      Medzi rozhlasovými stanicami v parametri "počúval včera" je na prvom mieste Rádio Expres s 20 %, druhé je verejnoprávne Rádio Slovensko so 16 %, tretie Fun rádio s 13 %, na štvrtom mieste dosiahli Jemné melódie 8 % a na piatom so 7 % skončila Európa 2.
      V parametri "podiel na trhu (share)" je prvá trojica rovnaká – Rádio Expres 22 %, Rádio Slovensko 19 %, Fun rádio 15 %.
      Televízne stanice sledovali v hodnotenom období viac ako štyri milióny divákov. Na prvom mieste je Markíza, dosiahla sledovanosť 57 %, druhá TV Joj má 41 %, tretia je verejnoprávna Jednotka s 18 %, nasleduje TV Doma s 9 % a TA3 so 7 %.
      V ukazovateli "podiel na trhu (share)" získala v prvých dvoch kvartáloch 2013 prvé miesto TV Markíza s 38 %, druhá TV Joj dosiahla 26 %, verejnoprávna Jednotka je tretia s podielom 10 %.
      Údaje z prieskumu sledovanosti MML – TGI poskytla TASR Linda Kleinertová zo spoločnosti Median Sk.


Copyright © TASR 2013