Kampaň sa ale ešte nezačala *
Prezidentskému kandidátovi Pavlovi Hrušovskému sa nepáči, že premiér a kandidát na prezidenta Robert Fico bol dnes jediným hosťom v relácii Slovenského rozhlasu Sobotné dialógy. "Vyzývam Roberta Fica na férovú kampaň. Od ohlásenia kandidatúry sa nemôže tváriť len ako premiér a zneužívať verejnoprávne médiá na vlastnú kampaň," napísal Hrušovský v stanovisku. Podľa neho sú takéto "sólo relácie" v kampani neprípustné, ak rovnaký priestor nedostanú aj ďalší kandidáti. Robert Fico svojim konaním podľa Hrušovského potvrdzuje nebezpečnosť experimentu, ak by strana Smer ovládla aj prezidentský úrad. "Štátostrana nemá priestor v demokracii a zneužívanie moci na nezdravý vplyv nad médiami sú jej prvým znakom," dodal.
Telerozhlas kritizuje aj strana Sloboda a Solidarita, dnešnú reláciu považuje za porušenie zásad verejnoprávnosti. Fica podľa SaS treba už z hľadiska relácií v RTVS považovať v prvom rade za prezidentského kandidáta. "Je preto hrubým porušením pravidiel fair play, aby vystupoval v relácií sám, ako sa to stalo dnes v Slovenskom rozhlase,“ vyhlásil predseda SaS Richard Sulík. Strana žiada, aby sa otázkou vyváženosti, ako aj dnešnou reláciou, zaoberali príslušné rady.
© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
* Kampaň pred voľbou
§ 15
(1) Kampaň pred voľbou (ďalej len „kampaň“) sa začína 15 dní a končí sa 48 hodín pred začiatkom voľby. Kampaňou sa rozumie činnosť kandidátov, politických strán a hnutí, prípadne ďalších subjektov v prospech voľby kandidáta vrátane inzercie alebo reklamy prostredníctvom rozhlasového a televízneho vysielania podľa odsekov 4 a 5, hromadných informačných prostriedkov9), veľkoplošných nosičov, plagátov a iných nosičov informácií10).
Aj keď :
(2) Vedenie kampane mimo času určeného v odseku 1 je zakázané.
9) § 3 ods. 2 zákona č. 81/1966 Zb. o periodickej tlači a o ostatných hromadných informačných prostriedkoch v znení neskorších predpisov.
10) § 2 ods. 1 písm. b) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 220/1996 Z.z. o reklame v znení neskorších predpisov.