RTVS NEWS
Rozhlas a televízia Slovenska pokračuje v kampani objasňujúcej poslanie verejnoprávneho média. Jednou z jeho hlavných úloh je nezávislosť. "Atribút nezávislosti je nielen to, o čom sa často hovorí - politická nezávislosť. Je to aj nezávislosť vo všeobecnosti od mocenských - finančných, komerčných záujmov a veľakrát i od väčšinových názorov. Je to aj úloha polemizovať alebo preverovať väčšinové názory," povedal v rozhovore pre agentúru SITA generálny riaditeľ RTVS Václav Mika. Zaužívaný názor, že niečo je dobré podľa Miku treba podrobovať aj odbornému, profesionálnemu prevereniu, minimálne polemike - to sa RTVS snaží priniesť napríklad prostredníctvom dokumentárnych filmov.
Práve dokumentárne filmy na televíznej Dvojke sú jednou z programových dominánt, za ktorými si generálny riaditeľ RTVS stojí. “Dvojka v prime time už má pevnú štruktúru. Je to naozaj štruktúrované vysielacie pásmo od pondelka do soboty každý deň so žánrovým dokumentom. Priniesli sme tu množstvo dokumentov, ktoré vyvolali veľmi silné reakcie. To sú tie typy dokumentov, ktoré si neviem predstaviť, že by odvysielala komerčná televízia, lebo nemôže konať v rozpore so svojim biznis modelom a proti svojim záujmom,“ zdôraznil v rozhovore pre SITA Václav Mika. Pripomenul dokumenty o výrobe lacných džínsov, ktorá je spojená s vykorisťovaním pracovníkov a znečisťovaním životného prostredia, o pestovaní tulipánov na úkor ornej pôdy v Afrike, dokument Pravda o mlieku, alebo aj odvysielanie dokumentu Šmejdi o amorálnych praktikách predajcov na predvádzacích akciách.
Nezávislosť a univerzálnosť charakterizuje najmä programy na Jednotke, rozmanitosť a špecifické skupiny zas vysielanie na Dvojke. Rozhlasovým poslucháčom prináša päť okruhov veľmi pestrý výber tradične. Mika dodal, že za veľmi dobrý príklad plnenia cieľov vysielania na Dvojke považuje naštartovanie spravodajstva v posunkovej slovenčine od 1. októbra. Slovenský posunkový jazyk nie je totožný s posunkovou rečou, je pre hluchonemých zrozumiteľnejší a až do spustenia Správ RTVS v posunkovej slovenčine sa u nás takáto relácia nepripravovala.
RTVS spustila v auguste kampaň Bez reklamy, na ktorú nadviazala začiatkom novembra komunikačným projektom “Misia verejnoprávnosti - hodnoty verejnoprávnosti“. Pokračuje ním v komunikovaní svojho poslania, ktorým sa odlišuje od komerčných médií. Poukazuje na základných šesť hodnôt verejnoprávnosti - univerzálnosť, nezávislosť, kvalitu, rozmanitosť, inováciu a zodpovednosť. Vyvrcholením celej kampane bude prijatie charty verejnoprávnosti, ktorá zaviaže vedenie RTVS voči verejnosti rešpektovať obsah verejnoprávnosti.
© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.