8. 1. 2016

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK

Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku aj naďalej ostáva Rádio Expres. Od 14. septembra do 13. decembra minulého roku si ho aspoň raz za týždeň naladil približne každý tretí Slovák, ktorý rádio počúval (33,7 percenta a 1.511.000 poslucháčov). Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý sa konal na vzorke 3759 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. TASR informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti.
Druhým najpočúvanejším sa stalo Rádio Slovensko s 29,6 percenta (1.324.000 poslucháčov) a tretím Fun rádio s 22,8 percenta (1.023.000 poslucháčov). So 16,7 percenta (746.000 poslucháčov) sa na štvrtom mieste umiestnilo Rádio Jemné a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 s 15,4 percenta (692.000 poslucháčov). Na šiestom mieste je Rádio Regina so 14,3 percenta (640.000 poslucháčov) a na siedmom Rádio Vlna s ôsmimi percentami (358.000 poslucháčov).
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval minulý týždeň" predstavuje 90,9 percenta, čo je 4.069.000 poslucháčov vo veku 14 až 79 rokov. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol počúvanosť 43,4 percenta (1.943.000), rozhlasová sieť Radio Services 36 percent (1.611.000) a Radio Group zase 30,3 percenta (1.357.000). "Dôležitou zmenou je presun Rádia Europa 2 zo siete Radio Group do siete Radio Services," tvrdí Kleinertová.
Každý deň počúva podľa prieskumu rádio viac ako tri milióny ľudí (68,7 percenta populácie). Každý Slovák ho počúva denne dlhšie ako dve a štvrť hodiny a každý poslucháč dlhšie ako tri a štvrť hodiny.
V sledovanom období dosiahlo najvyšší podiel na trhu Rádio Expres s 23,1 percenta. Rádio Slovensko má podiel na trhu 20,7 percenta a s 12,9-percentným podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa ocitlo Rádio Jemné s 8,9 percenta a na piatom Rádio Regina s osempercentným podielom na trhu. Len o niečo menej má Rádio Europa 2 s podielom 7,7 percenta a potom Rádio Vlna so 4,8 percenta. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 14,1 percenta z trhu.
Prieskum sa zameral na 50 rozhlasových staníc a prebiehal hlavne metódou osobných rozhovorov (asi 85 percent vzorky). Zvyšní respondenti vypĺňali webdotazník.
Spoločnosť Median SK uskutočňuje kontinuálny prieskum Radioprojekt od apríla 2009.

Copyright © TASR 2016