26. 5. 2017

VÝROKY TÝŽDŇA

    VÝROKY TÝŽDŇA





"Vo štvrtok 18. mája prebehlo na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave ďalšie verejné zhromaždenie proti základniam NATO na Slovensku a za mier. Medzinárodné vzťahy sa akosi stále vyostrujú. Zhromaždenie prebehlo štandardne, za vyše dva roky sa stali zhromaždenia súčasťou kultúry mesta. Martin Daňo a Rudolf Vasky sa prvýkrát pokúsili zhromaždenie rušiť. Na YouTube zavesili výzvu, aby ich prívrženci prišli a pískaním a inak mi znemožnili prehovoriť – kým nezruším exekúcie proti nim. Ukazuje sa, že exekúcie ich poriadne trafili. Zistil som, že výzvu zavesili aj na môj facebook. Na námestie prišiel Vasky a asi traja mladší muži. Jeden z nich sa pokúsil na začiatku zhromaždenia rušiť megafónom. Zavolal som policajta z neďalekej hliadky, ten mladého muža legitimoval a vystríhal, aby s tým prestal. On naozaj prestal a zhromaždenie prebehlo v pokoji. Vasky sa prekvapivo snažil so mnou bratríčkovať. S ľuďmi ako sú Vasky a Daňo nemá zmysel rozumne hovoriť, ich sa dá poraziť len keď je človek sprostejší než sú oni.
V mojom prejave na námestí som reagoval aj na obvinenia, že ľudia z alternatívnej scény podporujú Konšpiratívne teórie."
Ján Čarnogurský 


"Tú úctu štátu a ten priestor tej väznice nám vyvoláva zodpovednosť voči štátu."
Andrej Danko