5. 10. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký herec a spevák Jared Leto stvárni zosnulého zakladateľa magazínu Playboy Hugha Hefnera, ktorý zomrel 27. septembra vo veku 91 rokov. O réžiu sa postará Brett Ratner. "Jared je môj starý priateľ. Keď sa dopočul, že som získal práva na tento film, povedal mi, že chce stvárniť Hefa, že mu chce porozumieť. Verím, že Jared to dokáže. Je jedným z najlepších súčasných hercov," povedal filmár, ktorý sa podieľa na príprave snímky od roku 2007.
Za projektom spočiatku stáli spoločnosti Universal Pictures a Imagine Entertainment. Po vypršaní práv snímku prebral producent Jerry Weintraub pre Warner Bros., no po jeho smrti v roku 2015 práva získal 48-ročný Ratner pre svoju firmu RatPac Entertainment. Hefnera si mal predtým zahrať Robert Downey Jr..
Ratner v apríli pozval 45-ročného Leta do Hefnerovho domu na premiéru seriálu American Playboy: The Hugh Hefner Story (2017), pričom dúfal, že ho zoznámi s pánom domu. Ten bol však chorý a hostí v ten deň neprijímal. "Máme k dispozícii dostatok materiálu s Hefom a Jared dostane toľko informácií, koľko bude chcieť," vyjadril sa režisér, ktorý má na konte tituly, ako napríklad Červený drak (2002), X-Men: Posledný vzdor (2006), Majstrovský plán (2011) či trilógiu Križovatka smrti z rokov 1998, 2001 a 2007.
Jared Joseph Leto sa stal známym vďaka seriálu Tak toto je môj život (1994 - 1995). V roku 2014 získal Oscara, Zlatý glóbus, Screen Actors Guild Award a veľa ďalších trofejí za stvárnenie Rayon v životopisnej dráme Klub poslednej nádeje (2013). Predstavil sa aj v snímkach ako Prefontaine (1997), Tenká červená čiara (1998), Narušenie (1999), Klub bitkárov (1999), Requiem za sen (2000), Úkryt (2002), Obchodník so smrťou (2005), Pán Nikto (2009) či Jednotka samovrahov (2016). V roku 1998 so svojím bratom Shannonom založil kapelu Thirty Seconds to Mars, ktorá má na konte štúdiovky 30 Seconds to Mars (2002), A Beautiful Lie (2005), This Is War (2009) a Love, Lust, Faith And Dreams (2013).

Americký prezident Donald Trump cez víkend predbehol pápeža Františka a jeho profil na Twitteri sa stal najsledovanejším spomedzi profilov všetkých aktuálne činných svetových lídrov. Trump presiahol míľník 40 miliónov sledovateľov, pápež František za ním už o niečo málo zaostáva. V stredu to vo švajčiarskej Ženeve oznámila spoločnosť Twitplomacy, ktorá pravidelne sleduje a vyhodnocuje twitterové profily vyše 890 hláv štátov a vlád a lídrov relevantných náboženských a iných skupín.
Zakladateľ spoločnosti Twitplomacy Matthias Lüfkens upozorňuje, že v zozname sú zahrnutí len aktuálne činní lídri, a nie takí, ktorí už svoje pôvodné funkcie nezastávajú. Ak by v ňom boli aj bývalí lídri, zoznamu by neohrozene kraľoval bývalý americký prezident Barack Obama, ktorý má na Twitteri až 95 miliónov nasledovateľov.

Predseda výboru na kontrolu tajných služieb Senátu amerického Kongeresu v stredu oznámil, že výbor nezverejní obsah približne 3000 reklám, ktoré si pred americkými prezidentskými voľbami objednali na Facebooku agentúry údajne napojené na ruské vedenie. Republikán Richard Burr vyhlásil, že materiály, ktoré bude komisia posudzovať, sú neverejné, a týka sa to aj reklám na Facebooku.
Spoločnosť Facebook medzitým potvrdila, že sa zúčastní na vypočúvaniach pred výbormi na kontrolu tajných služieb oboch komôr Kongresu, Senátu aj Snemovne reprezentantov, týkajúcich sa reklám objednaných ruskou agentúrou. Obsah reklám už Facebook obom výborom sprístupnil. Rokovanie výboru Snemovne reprezentantov v tejto veci sa uskutoční ešte v priebehu októbra, rokovanie senátneho výboru bude až v novembri.
Hoci kongresmani obsah reklám odmietajú zverejniť, niečo málo už o nich prezradil samotný Facebook. Podľa spoločnosti sa tieto platené reklamy zameriavali predovšetkým na témy, ktoré ostro rozdeľujú americkú spoločnosť po straníckych líniách, ako napríklad utečenci, právo vlastniť zbrane, či téma práv sexuálnych menšín.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



S Ruskom spájané reklamné oznámenia zverejnené na Facebooku počas vlaňajšej kampane pred prezidentskými voľbami v USA sa zameriavali najmä na americké štáty Michigan a Wisconsin. Informovala o tom dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na spravodajskú televíziu CNN.
Cieľovou skupinou boli kľúčové demografické skupiny v oboch štátoch. Reklamy obsahovali sociálne a politické posolstvá, ktoré v USA vyvolávajú silné kontroverzie, napr. protimoslimské nálady.
Wisconsin a Michigan sú tzv. battleground states, ktoré nie sú ani tradične republikánske, ani tradične demokratické. V každých voľbách volia inak, a preto im kandidáti na prezidenta venujú v prezidentskej kampani viac pozornosti. V posledných voľbách v oboch týchto štátoch vyhral republikánsky kandidát Donald Trump, ktorý porazil svoju demokratickú súperku Hillary Clintonovú. Trump vyhral vo Wisconsine o 22.748 hlasov a v Michigane o 10.700 hlasov.
Inzeráty, ktoré si v období okolo vlaňajších prezidentských volieb zakúpila istá ruská internetová agentúra, videlo v USA približne desať miliónov amerických užívateľov sociálnej siete Facebook, informovala v utorok agentúra AP.
Takmer polovicu inzerátov, ktoré mali za cieľ ovplyvniť vnútornú politiku USA, videli užívatelia ešte pred prezidentskými voľbami a druhú (56 percent) po voľbách z 8. novembra 2016.
Podľa predstaviteľa Facebooku Elliota Schragea uvedené reklamy obsahovali sociálne a politické posolstvá, ktoré v USA vyvolávajú kontroverzie. Okrem iného sa zameriavali na problematiku sexuálnych menšín, prisťahovalectva a vlastníctva strelných zbraní. Platby za niektoré z inzerátov boli podľa neho vykonané priamo v ruských rubľoch.
Možné prepojenie medzi Trumpovým volebným štábom a Ruskom skúmajú špeciálny prokurátor Robert Mueller, ktorý pôsobil vo funkcii šéfa amerického Federálneho úradu pre vyšetrovanie (FBI), a viacero výborov amerického Kongresu. Rusko všetky podozrenia zo svojho zasahovania do predvolebného boja rozhodne odmieta.

Copyright TASR ©2017