SLOVAK MEDIA NEWS
Rada pre reklamu (RPR) od jesene 2023 samoreguláciou zlepšuje efektivitu a férovosť reklamy. Pomocou Opčného protokolu reguluje komerčnú komunikáciu v televíznom aj rozhlasovom vysielaní a posudzuje jej šírenie v súvislosti s protokolom. V pondelok o tom informovala Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska (ATVS).
Koregulačný model prináša podľa výkonnej riaditeľky RPR Evy Tiko Rajčákovej niekoľko výhod. "V porovnaní s čisto legislatívnymi prístupmi umožňuje rýchlejšie reagovať na nové trendy a technológie či aktuálne dianie v rámci reklamného priemyslu. Vytváranie pravidiel a ich presadzovanie je tak oveľa flexibilnejšie a súladné s aktuálnymi potrebami trhu, ale aj nárokmi na ochranu práv divákov ako recipientov reklamy," uviedla.
Dodala, že dôležitou súčasťou koregulácie je aj zvyšovanie informovanosti medzi reklamnými profesionálmi a širokou verejnosťou o etických štandardoch a právnych požiadavkách v oblasti reklamy.
RPR poskytuje podľa asociácie aj službu posúdenia súladu reklamy s Kódexom pred začiatkom jej šírenia. Spresnila, že zodpovedné umiestňovanie a šírenie reklamy prispieva k väčšej dôvere divákov, respektíve spotrebiteľov.
"Koregulačný model prináša nielen lepšiu ochranu spotrebiteľov, ale podporuje aj čestnú hospodársku súťaž a umožňuje rozvoj kreatívneho a inovatívneho reklamného priemyslu, ktorý rešpektuje etické a zákonné mantinely. Sme radi, že takí významní hráči na trhu reklamy ako sú súkromné televízie sa s nami podieľajú na tomto mechanizme," uzavrela Rajčáková.
Časopis Film.sk od júla vychádza už iba online. V 25. roku svojej existencie uzatvoril etapu tlačeného periodika a k čitateľom sa dostáva len v digitálnej podobe na www.filmsk.sk. "Obsah aj rozsah periodika zostáva nezmenený, články v jednotlivých rubrikách sa zverejňujú postupne podľa kritéria aktuálnosti. Do konca roka bude časopis voľne dostupný, svoj obsah spoplatní až na budúci rok," informuje Slovenský filmový ústav (SFÚ), ktorý je vydavateľom mesačníka o filmovom dianí (nielen) na Slovensku.
Časopis reflektuje oblasť kinematografie i audiovízie. Neobmedzuje sa len na dianie na Slovensku a domácu tvorbu, prináša články s medzinárodným presahom. Šéfredaktor Film.sk Matúš Kvasnička potvrdzuje, že s prechodom do online priestoru sa smerovanie časopisu nezmení. "Naďalej bude priestorom na odbornú reflexiu a recenzie nielen domácich, ale tiež ambicióznejších zahraničných titulov v tunajšej distribúcii," hovorí s tým, že kľúčovým zámerom zostane informovanie o slovenskej kinematografii a jej tvorcoch pôsobiacich v rôznych profesiách.
Na rozdiel od tlačeného periodika sa budú v online priestore zverejňovať jednotlivé články postupne. Dotknúť sa to má predovšetkým nových slovenských filmov a pozvánok na podujatia. "Budú sa publikovať v nadväznosti na termíny ich premiér a konania, ako aj profilov osobností pri príležitosti ich výročí," poznamenáva SFÚ s tým, že prechodom do elektronickej podoby časopis zároveň získa priestor. Jednotlivé texty už nebude limitovať počet a veľkosť strán, rozsah časopisu v online podobe sa oproti tlačovému vydaniu nezmení, naopak môže sa rozšíriť.
V júlovom vydaní čitatelia nájdu napríklad rozhovor s režisérom Miloslavom Lutherom, oceneným na nedávnom MFF Art Film cenou Zlatá kamera. Zverejnené sú aj recenzie na očakávaný film zo slávnej série o štvancovi Maxovi Furiosa: Mad Max sága od austrálskeho režiséra Georgea Millera, na dobrodružnú melancholickú komédiu Chiméra režisérky Alice Rohrwacher či na koprodukčný slovenský rodinný film Čarodejník Kajtek režisérky Magdaleny Łazarkiewicz. V júlovom čísle sa nachádzajú tiež ohlasy na nedávne festivaly June Film Fest, MFF Art Film, Fest Anča i rubrika Zažili sme, v ktorej sa k Medzinárodnému festivalu animovaných filmov v Annecy vracia producent a režisér Juraj Krasnohorský.
Zdroj: TASR