15. 3. 2005
MEDIA NEWS
MEDIA NEWS
Nové pravidlá reklamy v TVP
Menej reklamných blokov, žiadna propagácia výrobkov v nedeľu a cez sviatky a zákaz prerušovania programov reklamou, to je zopár nových pravidiel, ktoré verejnoprávnej poľskej televízii TVP predpisuje nový dokment Národnej stratégie v elektronických médiách, ktorý vypracoval regulačný úrad KRRiT v spolupráci s poľským ministerstvom kultúry.
Najdôležitejšou zmenou oproti dnešnému stavu je zákaz vkladania reklamy do programov. Jedinou výnimkou je spravodajská relácia "Wiadomosci" a jeho časti šport a počasie. Vložením reklamy pred jednotlivé tieto zloźky by sa TVP nedopúšťala porušenia zákona.
Poľský regulačný orgán KRRiT pristúpil k zmene zákona po tom, keď TVP dosiahlo až 66% svojich celkových príjmov z reklamy a sponzoringu. Tým mohla byť ohrozená nezávislosť samotnej TVP.
Polskie Radio, ako verejnoprávny rozhlas má pomer príjmu z reklamy iba 25 % .
Zdroj : wirtualnemedia.pl