20. 3. 2005

STVSMS

STVSMS Motto : Ráno o štvrtej volá Mikla na hotelovú recepciu: "Prosim Vas, dosiel mi na izbe rum... Chcem sa len opýtat, či je táto závada v celom baráku?" V piatok rozvírila STV medzi divákmi veľkú diskusiu o tom, či svojim rozhodnutím nerešpekovať SMS -ky zasielané divákmi pri relácii Slovensko hľadá SuperStar nedošlo k naplneniu skutkového činu podvodu , pretože STV zmenila pravidlá pre zasielanie SMS bez akéhokolvek upozornenia na zmenu pravidiel a tak v tomto kole nevypadol nikto, napriek tomu, že hlasujúci rozhodovali práve o tom. Neobstojí tvrdenie, že hlasy prechádzajú do ďalšieho kola, pretože diváci hlasovali podľa výkonu v tomto kole. Jednoznačne išlo o rozhodnutie na úkor divákov a ich dôvery. Navyše moderátori jasne uviedli, že "dnes niekto vypadne". Nemyslím si však, že išlo o podvod. Išlo však asi o porušenie Zákona o vysielaní a retransmisii , § 32,Reklama a telenákup, (5) Vysielateľ je povinný zabezpečiť, aby ním vysielaná reklama a telenákup a) boli čestné a slušné, b) nepoškodzovali záujmy spotrebiteľov a nezneužívali dôveru spotrebiteľov, Slovenská televízia svojim konaním pravdepodobne porušila aj §3 Všeobecné požiadavky na reklamu, (1) Reklama musí byť v súlade s pravidlami hospodárskej súťaže a dobrými mravmi. (2) Reklama nesmie byť klamlivá.9) 9) § 45 Obchodného zákonníka Tým sa STV pravdepodobne dopustila aj porušenia ustanovení Obchodného zákonníka, a to § 45,Klamlivá reklama (1) Klamlivou reklamou je šírenie údajov o vlastnom alebo cudzom podniku, jeho výrobkoch alebo výkonoch, ktoré je spôsobilé vyvolať klamlivú predstavu a zaistiť tým vlastnému alebo cudziemu podniku v hospodárskej súťaži prospech na úkor iných súťažiteľov alebo spotrebiteľov. (2) Za šírenie údajov sa považuje oznámenie hovoreným alebo písaným slovom, tlačou, vyobrazením, fotografiou, rozhlasom, televíziou alebo iným oznamovacím prostriedkom. (3) Klamlivým je aj údaj sám o sebe pravdivý, ak vzhľadom na okolnosti a súvislosti, za ktorých sa urobil, môže uviesť do omylu. Slovensko hľadá SuperStar je dobrý , komerčný formát. Je možné ho uvádzať aj vo verejnoprávnej televízii. Je nemožné ho úplne podriadiť ekonomickým záujmom, bez rešpektovania zákonov Slovenskej republiky. Je smutné, že práve táto show je programovo postavená na porušovaní zákonov a na ignorovan akejkoľvej regulačnej autority v tomto štáte. P.S. Miklovi radíme, aby sa ozval. Doporučujeme mu skvelého právneho zástupcu Jessa L. Rosena, ktorý už z nevýhodnej a mimoriadne reštriktívnej zmluvy s 19 Entertainment / firma Simona Fullera, ktorá sa zaoberá producentskými službami v oblasti hudobného biznisu. FremantleMedia distribuuje pre 19TV formát PopIdol na základe j zmluvy. Tieto spoločnosti nie sú vnútorne prepojené- anonymná poznámka. / "vysekal " Clay Aikena a najala si ho aj star tohtoročnej súťaže American Idol Mario Vazquez , ktorý dobrovoľne pred desiataimi dňami odstúpil z tejto súťaže. Jess L. Rosen Greenberg Traurig, LLP Atlanta The Forum 3290 Northside Parkway Suite 400 Atlanta, GA 30327 Telephone: (678) 553-2230 Facsimile: (678) 553-2231