3. 6. 2005

Zmeny na televíznom trhu ?

Zmeny na televíznom trhu ? Prvé správy o kozmetických zmenách v TV JOJ / novým programovým riaditeľom TV JOJ sa stal František Borovský, ktorý pôsobil vo funkcii Intendanta Jednotky a doterajšia programová šéfka TV JOJ Mária Sedláková sa stala riaditeľkou pre strategické projekty - Spravodajstvo a publicistika./ naznačujú, že Ivan Kmotrík sa rozhodol konať. Otázne je, či to bude stačiť. Ak sa nepustí do čistenia aj vyššie- na poste generálneho riaditeľa, neurobí si poriadok vo vlastnom výhradnom predajcovi reklamného času MAG MEDIA a.s., nebude to stačiť. A nebude stačiť ani to. Ak sa Ivan Kmotrík nerozhodne urýchlene hľadať strategického mediálneho partera alebo kupcu, môže byť neskoro. Po verbálnych ,nevydarených a nereánych akvizičných avantúrach Milana Kňažka s Vivendi Universal sa obajvuje ideálna príležitosť -Bertelsmann AG. Obom stranám by na Slovensku vyhovovalo vzájomné spojenie. Predaj celého podielu v MAC TV s.r.o. by bol krátkozraký. Ivan Kmotrík má na Slovensku gigantovi akým je Bertelsmann AG čo ponúknuť. Či už licenciu na TV vysielanie cez MAC TV s.r.o. a aj chabý potenciál v JOJ, ale aj vydavateľstvá ako MLADÉ LETÁ a.s., SLOVENSKÉ PEDAGOGICKÉ NAKLADATEĽSTVO a.s., distribútora a maloobchodného predajcu novín Mediaprint - Kapa Pressegrosso, a.s. ,4 tlačiarne - Versus, POLYGRAF PRINT ,Bratislavské tlačiarne, SVORNOSŤ. A pridať môže aj outdoorovú spoločnosť REBLOK Bratislava, a.s. a reklamnú fullserisovú agentúru EURO RSCG ARTMEDIA spol. s r.o. O prínose spoločnosti Bertelsmann AG je asi zbytočné hovoriť. Bertelsmann AG je neverejná akciová spoločnosť. Akcionármi sú Bertelsmann Stiftung, Groupe Bruxelles Lambert a rodina Mohn . Bertelsmann AG vlastní šesť mediálnych divízií 1.RTL Group Do tejto skupiny patria, okrem ďalších : V Nemecku-RTL Television, Super RTL, VOX ,N-TV Vo Francúzsku -M6 ; Vo Veľkej Británii -Five V Španielsku -Antena 3 V Holandsku -RTL V Belgicku -RTL TVI V Maďarsku-RTL Klub RTL Group sa zapísala do európskej rozhlasovej histórie predovšetkým stanicou Radio Luxembourg Content je pre RTL Group veľmi dôležitý. Fremantle Media produkuje viac než 8.000 hodín programov ročne vo viac ako 40 krajinách. Fremantle Media vytvára a produkuje programy a niektoré z nich poznáme aj na Slovensku- Idol, Date Squad, Da Ali G Show ,animovný Mr Bean,The Price is Right ,Family Feud, Greed, Neighbours, La Squadra , Hinter Gittern, Forbidden Love a aj formát Between Friends, ktorý spoznáme aj na Slovensku. 2. R.andom House Knižné vydavateľstvo Random House ročne vydá viac než 8.000 nových titulov. 3.BMG BMG divízia pozostáva z joint venture Sony BMG Music Entertainment a BMG Music Publishing . Sony BMG spojila vydavateľstvá ako Arista, Columbia Records, Epic Records, Ricordi, Funhouse, Jive, J Records, a RCA Records pod jednu strechu. 4. Arvato Arvato AG patrí medzi najväčších poskytovateľov mediálneho servisu na svete- od tlačiarní /offset-Mohn Media Mohndruck GmbH, Guetersloh,Maul-Belser media group ,Offset Paperback Manufacturers v USA /, cez finačné clearingové služby ,až po mobilné služby. Vo Veľkej Británii sa Arvato, Gruner + Jahr and Axel Springer AG spojili, aby vytvorili budúcnosť pre tieto spoločnosti v európskom tlačiarenskom biznse. Arvato Services je poskytovateľom Business Process Outsourcing služieb ako databázový managmant, servisné centrá, finančné služby,customer loyalty programy. Arvato Systems je poskytovateľom mediálneho IT. Arvato Mobile je popredný európsky poskytovateľ mobilnej zábavy a umožňuje operátorom, médiám a internetovým portálom ponúkať zákazníkom prvotriedny obsah a aplikácie. Sonopress je druhým najväčším výrobcom CD nosičov na svete a štvrtým vo výrobe DVD nosičov. 5.Direct Group Direct Group - predáva medálne nosiče cez svoje kluby a online shopy 6.Gruner + Jahr Vydavateľstvo Gruner + Jahr stačí predstaviť cez ich tituly : Stern,Brigitte,Geo, Capital, NATIONAL GEOGRAPHIC,Schöner Wohnen ,Eltern, The Financial Times Deutschland ,The Sächsische Zeitung Ak sa pozrieme na portfólio Bertelsmann AG, nie je o čom uvažovať. Iba o cene , zachovaní istého rozumného podielu a kombinácii mediálneho podnikania. A potom - útokom na trh. Predtým- urobiť si poriadok doma a nájsť dynamických, inovatívnych a lojálnych ĺudí. Je však možné, že prvé úteky z STV naznačujú už dhodobé záujmy RTL Group o jeden okruh STV. Počkáme si. Zvyšok je brnkačka. Rozhodne však Bertelsmann AG...