20. 10. 2005

NAD LISTAMI DIVÁKOV

NAD LISTAMI DIVÁKOV
Vaz. p. riaditel, V prvom rade Vam chcem podakovat za to, ze ste v prvej casti svojho posobenia vytiahol STV z marazmu, (teda zastabilizoval) v ktorom pravdepodobne bola po " skvelom" riadeni v predchadzajucich obdobiach. Zda sa, ze ste urobili kus dobrej roboty - aspon dufam, pretoze niektore veci vyjdu von neskor a navyse ja ako divak nemozem poznat veci detailne. Avsak teraz prejdime k sucasnemu stavu a novotach, ktore ste urobili: Nechcem byt drzi, ale trosku to budem brat z pohladu "sefa", kedze som jednym z koncesionarov - nedobrovolnych. 1. Vysielate malo slovenskych rozpravok. 2. Istu dobu ste vysielali Simpsonovcov v case, na ktory boli zvyknute deti pre vecernicek. Neviem ci ste niekedy videli aspon cast tohto serialu, myslim, ze to v ziadnom pripade nie je vhodne pre deti. 3. Potom ste tychto Simpsonovcov nahradili dalsim podla mna nie vhodnym serialom v danom case pre deti. 4. Virtualne studio sprav je asi jedna z Vasich najvacsich chyb - je neosobne, posobi rusivo. Su to vyhoden aj moje peniaze. Co sa tyka obsahu spravy su dobre, ale pozrite si konkurecnu televiziu, teda spravy a pochopite o com hovorim, napriek tomu, ze obsah ich sprav je slaby. Dalsie vyhodene peniaze su honorare na tzv. hviezdy sprav, ktore maju prilakat divakov. Ukaze buducnost, ale pochybujem, ze markantne zvysite sledovanost. O.i. uz ste to vyskusali a vysledok ziaden. Tak co tam robite za nase peniaze. 5. Novy serial - asi nemam umelecke citenie, ktore je pravdepodobne v Bratislave, ale ta kamera ( priblizovanie, sekanie, atd) - o nicom. Nemusi byt vsetko dobre co je zo zapadu. 6. Sport, resp. futbal, ze nevysielate dnesny zapas reprezentacie, tak to je vrchol vsetkeho. To, ze ste nevysielali ine dolezite zapasy predtym som ako tak prezil, ale s ohladom na ostatne veci uz mam toho dost, hlavne z dovodu, ze musim platit a nemam inu moznost. 7. Jedinym pozitivom snad moze byt dvojka a tam hlavne Pod Lampou, ale to je prilis malo. Tych veci by bolo viac, ale nemam ani nejaku velku chut pisat, lebo by to bolo mozno aj 5 stran! Skutocne keby som sa mohol rozhodnut, akoze sa mozem, ale je mi to nic platne, by som sa v tejto chvili odhlasil a STV nepozeral. Co sa tyka komercnych televizii co tam mozem povedat ak vysielaju v sulade so zakonom aj ked mozno zlym, ale o STV som si myslel, ze ma trochu ine poslanie. O to viac som ani nie nahnevany, ale smutny, ze Vas povazujem za velmi inteligentneho cloveka (vasim predchodcom by nemalo vyznam pisat), ktory ma cit aj pre ine hodnoty ako len ekonomicke kriteria. Vážení členovia Rady STV Nebudem hovoriť o legislatíve, tá vysielanie programov v českom jazyku pre STV umožňuje. Nebudem ani používať argumenty typu "finančná výhodnosť, či nevýhodnosť slovenského znenia v programe STV" to je doménou vedenia STV a jej spriaznených... (diskutabilná...) Chcem sa členov Rady STV spýtať, prečo sa nedodržiava jej vlastné uznesenie o tom, že všetky inonáodné programy budú dabované do štátneho jayzka? (vy už budete vedieť, o aké číslo uznesenia ide.) Áno, vystavujem sa riziku, že ma niekto označí za lobistu v prospech slovenských dabingových hercov a ich "úzkych" finančných záujmov. Toho sa nebojím. Bojím sa toho, čo v súčasnosti Rada STV vedeniu STV umožňuje konať. Preto moje priponienky sú o svedomí Rady STV. Nedodržuje ani svoje vlastné uznesenia... V koho prospech vlastne rozhoduje? A prečo vlastne? Ak to zosumarizujem, dal som jednu otázku a chcem na ňu odpoveď. Viceprezident HOS (Herecká obec Slovenska)