SRO,s.r.o. 9

Rozhlasová rada dnes schválila založenie stopercentnej obchodnej dcérskej spoločnosti Slovenského rozhlasu - Media SRo.
Predseda Rozhlasovej rady Michal Dzurjanin hovorí, že spoločnosť má pre rozhlas nakupovať reklamu a robiť mu marketing.
Hlasovalo za to šesť členov rady a dvaja sa zdržali hlasovania. Na rokovaní sa zúčastnilo osem z 15 členov Rozhlasovej rady. Zároveň odsúhlasili začlenenie rozhlasového oddelenia marketingu a komunikácie do Media SRo. Výnimkou je odbor propagácie programu, ktorý sa stane súčasťou útvaru Programového riaditeľa SRo.
Reklamný vysielací čas rozhlasu by sa mal využívať v spolupráci s externou spoločnosťou Media SRo od dňa jej zapísania do Obchodného registra SR.
Reklamný priestor v SRo predávala od roku 1995 Prvá slovenská mediálna agentúra (PSMA), ktorej na jar vypovedal zmluvu Jaroslav Rezník s výpovednou lehotou do konca septembra. Dôvodom mal byť spor o 18-miliónovú pohľadávku z decembra 2003 a tiež problémy s platbami načas od PSMA. Spoločnosť PSMA mala pôvodne pre rozhlas pracovať až do roku 2007.
Problémom pre Rozhlasovú radu bude aj žaloba PSMA na neplatnosť vypovedania zmluvy a vymáhanie dlžoby Slovenského rozhlasu / za uskutočnené bartre Slovenským rozhlasom/ od roku 1995.
Nového riaditeľa i radu môže zmraziť aj žaloba Expres Net kvôli zmluve s Virtual Radio Network .