Televízia bez hraníc- prešla !
Európska komisia dnes schválila nové znenie smernice o regulácii televízneho vysielania „Televízia bez hraníc“.
Eurokomisárke Viviane Redingovej sa podarilo presadiť, aby sa reklamné breaky mohli umiestňovať aj v menšom časovom rozpätí ako 20 minút, pričom limit 12 minút reklamy v hodine ako strop ostáva.
Nové pravidlá dláždia cestu pre split-screenu, interaktívnu , virtuálnu reklamu. Takisto umožnia product placement, ktorý však bude vylúčený zo spravodajstva, publicistiky a detských programov. Vysielatelia budú musieť pred jednotlivými programami upozorniť na konkrétny product placement.
Televízia bez hraníc sa rozširuje aj na audiovizuálny obsah pre online a mobilnú distribúciu.
Súkromné e- maily, online vydania novín a stránky, ktoré ponúkajú iba audio a radi streaming nie sú v smernici zahrnuté.
Televízia bez hraníc /TV Without Frontiers / však musí ešte byť schválená Európskym parlamentom a členskými štátmi.
Viviane Redingová