23. 1. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Central European Media Enterprises Ltd. ("CME") (Nasdaq/Burza cenných papierov Praha: CETV) dnes oznámila dokončenie akvizície kontrolného balíka v spoločnosti TV Markíza, vedúcej televíznej spoločnosti na Slovensku. V spojení s touto transakciou CME tiež zvýšila svoj obchodný podiel na 80%. Hlasovací podiel spoločnosti CME v miestnej spoločnosti STS, ktorá je prevádzkovateľom, sa zvýšil zo 49% na 89.8% a jej hlasovací podiel v spoločnosti Markíza, ktorá je držiteľom licencie, sa zvýši z 34% na 80%. Zostávajúce menšinové podiely budú vo vlastníctve dvoch súčasných spoločníkov, Jána Kováčika a Milana Fiľa. Celková suma kúpnej ceny zaplatená pri akvizícii dosiahla hodnotu približne 24.4 miliónov USD. Odložená časť kúpnej ceny vo výške približne 5.1 miliónov USD je splatná 31. mája 2006. Michael Garin, Prezident CME pri tejto príležitosti povedal: "Dokončenie tejto akvizície predstavuje úspešnú realizáciu dlhodobého cieľa spoločnosti CME. Markíza je veľkým prínosom. Z prevzatia kontroly nad jej činnosťou očakávame lepšie výsledky. Naša schopnosť plne konsolidovať výsledky TV Markíza zvýši transparentnosť našich výsledkov a zjednoduší výkazníctvo. Získanie kontroly v TV Markíza pred obnovením jej licencie je významným úspechom. Spoločnosť CME má veľký záujem pôsobiť na Slovensku v oblasti televízneho vysielania a zabezpečí, aby prevádzka TV Markíza bola v súlade s najvyššími medzinárodnými štandardmi." TV Markíza, ktorej činnosť začala v roku 1996, je najpopulárnejšou televíziou na Slovensku s 97%-ným pokrytím a 32%-ným podielom na celodennej sledovanosti za prvých deväť mesiacov roku 2005. Prehlásenie o výhľade do budúcnaSúčasťou tejto tlačovej správy sú výhľadové informácie, vrátane vyhlásení týkajúcich sa očakávaného uzavretia transakcie, budúcej výkonnosti stanice a našich obchodných stratégií a záväzkov. Na všetky vyššie uvedené vyhlásenia a všetky ostatné výhľadové informácie sa vzťahuje vylúčenie zodpovednosti podľa zákona o reforme súkromných súdnych sporov, týkajúcich sa cenných papierov (Private Securities Litigation Reform Act) z roku 1995. Výhľadové informácie sú už vo svojej podstate vystavené rizikám a neistote, z ktorých mnohé nie je možné presne predpovedať, alebo sú inak mimo nášho vplyvu, pričom vznik niektorých z nich nie je možné ani predvídať. Budúce udalosti a skutočné výsledky, ktoré majú vplyv na náš strategický plán a naše finančné postavenie, prevádzkové výsledky a cash-flow, sa môžu podstatne líšiť od tých, ktoré sú popísané alebo predpokladané vo výhľadových informáciách. Medzi dôležité faktory, ktoré k týmto rizikám prispievajú, patrí predovšetkým miera rozvoja reklamného trhu v krajinách, v ktorých vykonávame podnikateľskú činnosť, všeobecné trhové a hospodárske podmienky v týchto štátoch ako aj v Spojených štátoch amerických a Západnej Európe, obnovovanie vysielacích licencií, schopnosť získavať programy a prilákať divákov, všeobecné regulačné podmienky v prostredí, v ktorom podnikáme a uplatňovanie relevantných zákonov a predpisov. CME je televízna vysielacia spoločnosť, ktorá prevádzkuje televízne stanice s vedúcim postavením v šiestich štátoch strednej a východnej Európy s celkovým dosahom približne 90 miliónov divákov. Spoločnosť prevádzkuje televízne stanice v Chorvátsku (Nova TV), Českej republike (TV Nova, Galaxie Sport), Rumunsku (PRO TV, Acasa, PRO Cinema), na Slovensku (Markíza), v Slovinsku (POP TV, Kanal A) a na Ukrajine (Studio 1+1). CME sa obchoduje na burze NASDAQ a na Pražskej burze cenných papierov pod burzovým symbolom "CETV". Romana Tomasova, Director of Corporate Communications Central European Media Enterprises Jonathan Lesko / Mike Smargiassi (Investors) Olga Shmuklyer (Press) Brainerd Communicators, Inc.