25. 2. 2006

Pomník vďaky

Pomník vďaky Milada Horáková-popravená

Hoci som mladý, pochabý, hoc dokázať chcem viac a viac, už neraz som sa zamyslel, dozadu hlavu obrátiac. A čo som videl? Život bohatý, plynúci v šťastnej krajine, veselé detstvo chlapčenské, v slobodnej, šťastnej rodine. Čím rokov viac, čím starší som, Tým viac sa zamýšľam, ako to, že domov môj, teplučký stále mám?! Za to, že neviem, čo zrada, klam, že život to je pre mňa dar, nie utrpenie, klamstvo, mar, vďaka ti, slávny Február! Vďaka ti, robotník i roľník, vďaka ti, otec, mať, že môžem rojčiť, stále sniť, slobodnej zeme plody brať. Premnoho vďaky v srdci mám, že môžem šťastne dnešok žiť, snežienok ráno natrhať, potom zas večer s milou byť. Nuž počuj, otec, drahá mať, počúvaj, šťastná moja vlasť, keď toľkú radosť v duši mám, čo všetkým sľúbim darovať. Nechcem byt dlžník večitý, chcem polia, lúky orávať a zrno šťastia, slobody do všetkých hriadok zasievať.
Mikuláš Dzurinda, III.AE MLADOSŤ, Almanach stredoškolákov II. ročník 1973 Stredná priemyselná škola Spišská Nová Ves