Digital Future 2007
Dnes sa v Bratislave uskutoční medzinárodná konferencia o budúcnosti televízneho trhu po jeho digitalizácii, ktorú organizuje mesačník Stratégie v spolupráci so spoločnosťou TNS.
Konferencia má dva základné ciele: prostredíctvom zahraničných hostí predstaviť viaceré modely fungovania tzv. JIC-ov (join industry committee) – teda zadávateľských orgánov jednotných mediálnych prieskumov. Cieľom je tiež predstaviť skúsenosti zahraničných médií s fragmentáciou mediálneho prostredia, novými technológiami a novinkami v oblasti mediálnych prieskumov.
Druhou ambíciou organizátorov je otvoriť diskusiu medzi pozvanými zástupcami slovenských televízií, rádií, mediálnych agentúr a zadávateľmi reklamy o ich predstavách fungovania mediálneho trhu v oblasti prieskumov, a to z pohľadu ich financovania, predaja reklamy či programingu.
O fungovaní JIC-ov – v spojení s najmodernejšou technológiou osobných peoplemetrov – bude hovoriť napríklad Wouter Quartier z Belgicka či Jarle Thalberg z Nórska. Ich príspevky o spojenom meraní televízií a rádií, resp. meraní rádií prostredníctvom osobných peoplemetrov budú námetom pre diskusiu, či nad podobným modelom jednotného merania uvažujú aj slovenské rádiá a televízie. Zaujímavým pohľadom na budúcnosť digitálnej televízie bude aj prednáška Lucy Bristowe z britskej SkyTV o tom, ako manažovať, merať a predávať stanicu s takmer dvoma stovkami špecializovaných kanálov. O najnovších trendoch z oblasti telemetrických technológií a merania elektronických médií porozpráva Richard Marks z TNS Veľká Británia.