Firemné darcovstvo a médiá
Väčšina Slovákov nevie, čo je filantropia. Firemné darcovstvo sa na Slovensku len začína rozvíjať, aj preto o ňom treba písať v médiách. Ako ďalej uviedla na dnešnej tlačovej besede výkonná riaditeľka Fóra donorov Lenka Ilanovská, články o filantropii nie sú skrytou reklamou. Myslí si, že filantropia sa musí vnímať v kontexte s celou firmou. Ak firma podporuje napríklad mimovládne organizácie dlhodobo a systematicky, tak to nerobí pre prezentovanie sa v médiách, ale skutočne im ide o dobrú vec. Ilanovská uviedla, že chcú odstrániť názory, ktoré panujú v médiách, že o určitých aktivitách firiem sa nepíše, lebo ide o skrytú reklamu. "Chceme naučiť mimovládne organizácie, aby vedeli napísať správy tak, aby ich dostali do médií," dodala Ilanovská.
Fórum donorov a Klub firemných darcov sa usilujú o odstránenie prekážok uverejňovania informácií o firemnom darcovstve v printových médiách. Vypracovali Etický kódex firemného darcu. Medzi pravidlá okrem iného zahrnuli aj to, aby sa firemný darca pravidelne vzdával časti svojho zisku v prospech verejnoprospešnej činnosti bez toho, aby si nárokoval na akékoľvek reklamné protiplnenie. Podľa Ilanovskej zodpovednosť si uvedomujú aj vydavateľské domy, ktoré sa k iniciatíve pripojili. Zatiaľ sú štyri - Ringier Slovakia, TREND Holding, Sanoma Magazines a MF Media. Podpísali sa pod Pravidlá uverejňovania informácií o firemnej filantropii. Okrem iného sa v nich uvádza, že článok o firemnom dare nie je reklamou, ak je napísaný v prospech samotnej aktivity a nie v prospech firmy. "Jej informačná hodnota prevažuje nad prípadným PR aspektom."
Fórum donorov funguje od roku 2000 a zastrešuje grantové organizácie, ktoré dávajú peniaze mimovládnym neziskovým organizáciám. Klub firemných darcov vznikol v roku 2006. Jeho členmi sú firmy, ktoré sa venujú firemnej filantropii.