Slovenská advokátska komora (SAK) môže regulovať reklamu advokátov. Vyplýva to z rozhodnutia Krajského súdu v Bratislave, ktorý v stredu zrušil prvostupňové i druhostupňové rozhodnutie Protimonopolného úradu SR (PMÚ) v konaní proti SAK pre jeho nezákonnosť. "Krajský súd v Bratislave sa stotožnil s argumentáciou Slovenskej advokátskej komory, že ustanoveniami advokátskeho poriadku môže komora regulovať reklamu advokátov. Súd uznal vylúčenie reklamy v rozhlase, televízii a na veľkoplošných nosičoch. Súčasne krajský súd vyčítal PMÚ procesné pochybenia a stotožnil sa s tvrdením SAK, že úrad postupoval v rozpore s procesnými pravidlami konania," uviedla Ondrišová. Advokát sa má a môže prezentovať iba poskytovaním kvalitných služieb. Takúto reguláciu svojej činnosti schválili advokáti na konferencii advokátov. Obmedzenia týkajúce sa reklamy nie sú podľa SAK samoúčelné, sledujú legitímny cieľ - ochranu práv klienta, uviedla Ondrišová. "Reklama neodstráni laickosť klienta. Uvoľnenie doterajšej regulácie v oblasti reklamy nevylúči výskyt klamlivej a zavádzajúcej reklamy, čo však laický klient nevie posúdiť. V dôsledku toho môže reklama klienta zavádzať," informovala pracovníčka mediálneho odboru SAK. Následná náprava nesprávneho rozhodnutia klienta môže byť v oblasti právnych služieb neraz nemožná, neúčinná alebo neskorá.
Krajský súd v Bratislave asi nepozná jednoznačné znenie Zákona o reklame.
§ 10 -Dozor
Dozor nad dodržiavaním tohto zákona vykonávajú
a) Slovenská poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia nad reklamou potravín, kozmetických prostriedkov a tabakových výrobkov,
b /Štátny ústav pre kontrolu liečiv nad reklamou liekov a dojčenských prípravkov a následných doplnkových prípravkov,
c) Štátny ústav pre kontrolu veterinárnych liečiv nad reklamou veterinárnych liečiv,
d) Slovenská obchodná inšpekcia nad reklamou, nad ktorou podľa vecnej príslušnosti nevykonávajú dozor orgány uvedené v písmenách a) a. c).