12. 6. 2007

Kto je divákom hlavnej spravodajskej relácie STV

Kto je divákom
hlavnej spravodajskej relácie STV
Úryvky z Sociodemografická analýza: „Kto je divákom hlavnej spravodajskej relácie STV“ (zadané z Rady STV)

DIVÁK Správ STV

Správy STV sú charakteristické najvyšším podielom starších divákov zo všetkých 3 hlavných spravodajstiev: Správy STV 60% (podiel divákov viac ako 55 ročných/55+) ;TN Markízy 50% (podiel divákov 55+) ;Noviny JOJ 40% (podiel divákov 55+) .Divákmi Správ STV (podielom na sledovanosti relácie-saturácia) sú: výrazne staršieho veku (60%), stredný vek 35-54 roční (21%) ; s prevahou vysokoškolského vzdelania (31%), základné, učňovské a stredné vyrovnane po 23%; o niečo viac z dedín (25%) ; najmenej z veľkých miest (17%) viac z Prešovského (17,8%) a Trenčianskeho (16%) kraja, menej z Nitrianskeho a Banskobystrického kraja (9,5%)

Z 3 hlavných spravodajských relácií sú Správy STV v píplmetrovej histórii sledovanosťou 3. na trhu (priemer 1.-4.mesiac 2007) . 12+ , Rtg%, Share, AvReach%

Správy STV 9,5 23,4 12,9 19:30

Noviny JOJ 13,8 34,1 17,3 19:30

TN Markíza 27,4 73,1 31,7 19:00

Správy STV majú historicky klesajúci trend sledovanosti, ovplyvnený najmä 2 medzníkmi:

1. - na konci roka 2005 TV JOJ rozšírila svoj signál na 83% tv divákov (zo 78% v jeseni 2004) a posilnila sledovanosť Novín na úkor Jednotky a ostatných televízií ;

2. - od mája 2006 Markíza vysiela magazín Reflex, čím posilnila svoj vysielací čas 19:30-19:50 z 20 na 30% share na úkor Jednotky a ostatných tv a čiastočn TV JOJ

SHARE 12+ Jednotka Markíza TV JOJ Dvojka ostatné tv

2005 29,1 17,8 33,6 2,5 17,1

2006 pred Reflexom (1.-4.m) 27,3 20,9 34,5 2,5 14,8

2006 po Reflexe (5.-12.m) 24,8 29,4 32,4 2,4 10,9

2007 1.-4.m 22,4 30,2 33,8 1,7 11,8

Pokles sledovanosti je viditeľný u všetkých základných diváckych skupín, najmenej u starších divákov .Spoločné sledovanie hlavného spravodajstva -30% divákov TN Markízy si pozrie aj Správy STV, 40% aj Noviny JOJ, 65% divákov Správ STV si pozrie aj TN Markízy, 70% divákov Novín JOJ videlo aj TN Markízy . Sledovanosť Správ STV má v roku 2007 naďalej mierne klesajúci trend, možné príčiny budú identifikované špecifickým kvantitatívnym a kvalitatívnym výskumom.

Poznámka:

Správy STV sú vysielané v časovom pásme s vysokým sezónnym výkyvom celkovej sledovanosti (index. rozpätie 0,7-1,2), o trendoch preto vypovedá podiel na trhu (share).