12. 6. 2007

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
V Spojených štátoch amerických odvysielali záverečnú epizódu z populárneho televízneho seriálu z prostredia mafie Sopranovci. Oceňovaný seriál, ktorý bežal na káblovej stanici HBO, sa krúti okolo gangsterskej rodiny Sopranovcov, žijúcich v New Jersey. Seriál prišiel po ôsmich rokoch a 86 epizódach ku koncu. Sopranovcov častujú ako nevídaný úspech v histórii televízie, porovnateľný so Shakespearovou drámou a gréckou tragédiou. So svojimi komplexnými postavami, sociálnou satirou a bohatou iróniou, Sopranovci neboli len o prostredí mafie. Vykreslením hlavnej postavy - Tonyho a jeho spoločníkov ako radových občanov, sú mnohí presvedčení o tom, že seriál nadstavil zrkadlo modernej spoločnosti. Sopranovci sa stali kultúrnou a cenami ovenčenou senzáciou.
Svetový židovský kongres (WJC) si v nedeľu za svojho nového predsedu zvolil dediča kozmetického impéria Estée Lauder, miliardára Ronalda Laudera. Do funkcie ho vybral riadiaci výbor WJC jednoznačnou väčšinou delegátov. Lauder (63) je známy tiež ako zberateľ umenia, v minulosti bol veľvyslancom USA v Rakúsku. Pôsobí tiež na mediálnom trhu v rámci spoločnosti Central European Media Enterprises (CME), ktorá spoluvlastní televízne spoločnosti v krajinách východnej a strednej Európy, vrátane slovenskej TV Markíza. Do čela WJC nastúpil Lauder po Edgarovi Bronfmanovi, ktorý organizáciu viedol od roku 1979.
Americké hudobné vydavateľstvo Warner Music v pondelok potvrdilo, že stále zvažuje podanie akvizičnej ponuky pre britskú spoločnosť EMI, ktorá sa dohodla na svojej akvizícií za 2,4 mld. GBP v hotovosti zo strany private equity firmy Terra Firma. "Takáto ponuka bude predbežne podmienená schválením protimonopolnými úradmi, avšak nebude mať iné podmienky," vyhlásila spoločnosť Warner Music. EMI v druhej polovici mája informovala, že sa dohodla na svojej akvizícii zo strany Terra Firma, avšak trh čakal, že Warner, dlhodobý záujemca o EMI, sa vráti s vylepšenou ponukou. EMI je tretie najväčšie hudobné vydavateľstvo na svete, pod ktoré patria umelci ako Kylie Minogue a Robbie Williams. Warner je štvrtým najväčším vydavateľstvom, ktoré zastrešuje hviezdy ako Madonna alebo Red Hot Chili Peppers.
Najväčšia hviezda bollywoodskeho filmového plátna Amitabh Bachchan, ktorý znovu naštartoval svoju upadajúcu kariéru ako moderátor televíznej hry Milionár, sa vráti znovu na televízne obrazovky, informoval denník Mumbai Mirror. Podľa denníka Bachchan rokuje s niekoľkými televíznymi kanálmi o účinkovaní v rôznorodých programoch, vrátane telenoviel a relácií iného typu. "Čoskoro plánujem prijať jednu alebo možno viac ponúk," uviedol 64-ročný Bachchan. Hviezda vysokého herca so šedivou kozou briadkou začala hasnúť na konci 90. rokov a čelil aj obchodným problémom v jeho zábavnej spoločnosti. Potom začal moderovať indickú verziu televíznej súťaže Milionár, ktorá sa aj v Indii stala veľmi populárnou a znovu ho katapultovala na výslnie. Odvtedy neúčinkoval v žiadnom televíznom programe.
Spoločnosť Nielsen zverejnila závery štúdie, ktoré hovoria o tom, že v Spojených štátoch amerických sú najčastejšími divákmi mobilných videí pohodlní muži v strednom veku s vyššími príjmami. 46 % týchto divákov mobilných videí je starších ako 35 rokov a 54 % predstavujú muži. Viac ako 55 % má ročný príjem vyšší ako 75 000 USD.
Reklamné obrazovky inštalované vo fitnes centrách a športových kluboch patria medzi najsledovanejšie v USA. Vyplýva to zo správy Arbitron study. „Destinácie mimo domova sú miestami s obrovským potenciálom pre zadávateľov,“ píše sa v štúdii. Odvoláva sa tak na jedno z kľúčových zistení prieskumu, ktoré hovorí, že pozeranie TV je najpopulárnejšou aktivitou počas cvičenia v kluboch. Ako sa zistilo, až 70 % návštevníkov športových klubov sleduje TV, pričom 55 % návštevníkov si spomenulo aspoň na jednu z vysielaných reklám. Ďalším zo zistení je, že 95 % návštevníkov fitnes a športových klubov sem prichádza najmenej raz týždenne, 48 % ich navštevuje 3 až 4-krát týždenne a 37 % až 5-7-krát týždenne. priemerný čas strávený cvičením je 1 hodina a 38 minút.