The End
TV Markíza už od roku 1997 vyhlasovala divácku anketu Televízna osobnosť Markízy - TOM. Táto anketa má za sebou desať vydarených rokov, bola to najúspešnejšia a najdlhšie trvajúca televízna anketa s mimoriadnym diváckym ohlasom - za desať rokov jej existencie poslali diváci vyše 3,5 milióna hlasov a priamy prenos z odovzdávania cien sledovalo vyše milióna divákov.
Anketa TOM zakaždým vrcholila veľkolepým galavečerom, ktorý Markíza vysielala v priamom prenose vždy 31. augusta o 20.00 hod. Tu boli víťazom diváckeho hlasovania v jednotlivých kategóriách odovzdané ocenenia, sošky TOM-a, ktoré sú originálnym umeleckým dielom, vytvoreným špeciálne pre tento event. Sklenené sošky, ktorých bolo počas existencie TOM-a odovzdaných spolu 47, pochádzajú z dielne známeho sklára Ľuba Arzta a akademického sochára Pavla Hlôšku. Rekordérom bola spravodajská relácia Televízne noviny, ktorá každý rok vyhrávala v kategórii o najobľúbenejšiu spravodajskú a publicistickú reláciu.
Slávnostné vyhodnotenia diváckej ankety boli sprevádzané vystúpeniami domácich a zahraničných umelcov. Medzi najexkluzívnejšie osobnosti zo sveta šoubiznisu nepochybne patril Alain Delon, Catherine Deneuve, Christopher Lambert, Patrick Swayze či Jeremy Irons.
TOM mal svojich fanúšikov vo všetkých vekových skupinách a dosiaľ ju v diváckej odozve vo forme hlasovacích kupónov, internetových a sms tipov neprekonala žiadna anketa tohto typu. Hlas svojim najobľúbenejším osobnostiam a reláciám každoročne posielalo okolo 300 000 divákov. Najvyšší rating v denníčkovom meraní predstavoval hodnotu 40,0 % v roku 2003, od zavedenia peoplemetrov najvyšší rating dosiahol 27,6 % v roku 2004. Najvyšší share v denníčkovom meraní zaznamenal TOM v roku 2000 - 57,2 %, kedy program sledoval 1 milión 745 tisíc divákov, v peoplemetrovom meraní bol najvyššou hodnotou share 56,8 % v roku 2004, kedy si ho pozrel takmer 1 milión 300 tisíc divákov.
Hovorí sa, že v najlepšom treba prestať. Aj preto sa TV Markíza rozhodla anketu TOM ukončiť. Zároveň však pripravuje nový projekt, ktorý bude rovnako prepojený so známymi tvárami Markízy, ale vo veľkej miere aj s divákmi. Projekt bude zavŕšený atraktívnym eventom, ktorý odvysiela TV Markíza v druhej polovici októbra.