21. 1. 2009

Predseda to tak necíti

Predseda to tak necíti

Vážený pán predseda Rady STV,

veľmi oceňujem konštruktívnu a pozitívnu atmosféru, ktorou sa nieslo posledné zasadnutie rady STV. Predpokladal som, že v tomto tóne sa bude niesť aj naša ďalšia komunikácia. Vaše listy zo dňa 22.12.2008 a 05.01.2009 ma však vrátili do tvrdej reality. Nepovažujem za konštruktívne viesť polemiku Vašich listoch, ku ktorým som už raz zaujal principiálne stanovisko. Chcel by som sa Vás však spýtať na dve otázky:

1/ Dva celé listy sú venované argumentácii o Vašom nároku na preplácanie každodenných služobných ciest vrátane diét z miesta Vášho pravdepodobne prechodného bydliska do STV. Ide celoročne o státisícové sumy. Mám vážne pochybnosti o tom, že práve takto vynakladané prostriedky môžeme definovať ako verejný záujem. Tiež Vás chcem ubezpečiť, že ak by ktorýkoľvek zamestnanec STV uvádzal vo vyúčtovaní nepravdivé údaje, považoval by som to za závažné porušenie pracovnej disciplíny. Bol by som tiež rád, keby ste mi objasnili, či sa uznesenia rady o potrebe šetrenia nákladov, nakoniec aj Vaše verejné výzvy v médiách, vzťahujú na všetky náklady STV okrem cestovných náhrad predsedu rady STV?

2/ Pán Predseda vo Vašom vyjadrení pre mediálne.sk, ste veľmi ocenili pracovnú morálku, profesionalitu zamestnancov STV. Určite je Vám známe, že Vaše vyjadrenia v predchádzajúcich mesiacoch pripravili o pocit istoty zamestnancov STV predovšetkým pred Vianocami. Dovolíme si uviesť že, zostatok na účte STV k 31.12.2008 bol 2 035417,91 EUR (61 319 000,-Sk), táto suma je bez dotácie. Nechceli by ste verejným vyhlásením korigovať Vaše predchádzajúce vyhlásenia, ktoré neboli pravdivé?

S pozdravom , Štefan Nižňanský, riaditeľ Mgr.