21. 1. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký denník Wall Street Journal evakuoval v stredu svoje priestory po tom, ako sem bolo doručených 13 obálok obsahujúcich neznámy prášok, informovala hovorkyňa spoločnosti. Do centrály newyorského denníka prišli zástupcovia polície a špeciálny tím z hasičského zboru určený na prácu s nebezpečným materiálom, uviedla pre tlačovú agentúru AFP hovorkyňa Ashley Hustonová. "Do hlavnej kancelárie dnes prišlo približne 13 obálok s podozrivým práškom. Adresované boli niekoľkým hlavným predstaviteľom. Niektoré obálky sa dostali až do kancelárií príjemcov, iné nie," povedala Hustonová. Kancelárie redakcií a vedenia boli evakuované, povedala Hustonová. "Novinári práve zisťujú, ako budú pokračovať v práci z domu," dodala. Hustonová uviedla, že poplach vyhlásili po tom, ako otvorili dve obálky s práškom. Všetky boli odoslané zo štátu Tennessee. V roku 2001 listy obsahujúce antrax zabili v Spojených štátoch amerických piatich ľudí a rozšírili paniku. Od vtedy polícia a hasiči zasahovali tisíce ráz, aby preverili podozrivé zásielky. Väčšina z nich však bola neškodná.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Oddelenie TMT (technológie, médiá a telekomunikácie) spoločnosti Deloitte dnes zverejnilo prognózy pre sektor médií na rok 2009, v ktorých napríklad uvádza, že v tomto roku sa zvýši sledovanosť TV o 30 minút týždenne na jedného človeka a súčasný dvojciferný pokles reklamy v dôsledku globálnej krízy môže zachrániť nárast mobilnej reklamy. Krátenie sponzorských príspevkov môže ohroziť aj financovanie zábavných programov a priamych športových prenosov s extravagantnou výpravou alebo nákup nových významných hráčov. Prognózy na rok 2009 predpovedajú aj znovuobjavenie mobilnej televízie, pretože mobilné zariadenia a služby môžu na širšom televíznom trhu zohrať významnú úlohu. „Tohoročné prognózy sa venujú mnohým veľmi zaujímavým témam, ako je napríklad vyššia sledovanosť televízie v roku 2009, dlho očakávaný nárast reklamy prostredníctvom mobilných telefónov a nové spoločnosti v oblasti mobilnej televízie,“ uviedol Dariusz Nachyla, vedúci oddelenia TMT v Deloitte Central Europe. Má recesia aj pozitívne stránky? Ak pracujete v televízii, odpoveď môže byť áno. „V ťažkých časoch sa sledovanosť zvyčajne zvyšuje, pretože ľudia zostávajú doma. A naozaj, v druhej polovici roku 2008 sa priemerná sledovanosť televízie zvýšila,“ uviedol Juan Carlos, partner spoločnosti Deloitte Slovensko pre mediálny sektor. Celková sledovanosť sa v roku 2009 pravdepodobne zvýši o 30 minút týždenne na jedného diváka, čo znamená, že môže nastať ten správny čas, aby sa televízia vzdialila ostatným médiám, keď najsilnejší hráči investujú do obsahu, zmlúv a modernizácie infraštruktúry. „Prechod z analógového na digitálne vysielanie môže sledovanosť ešte zvýšiť. Okrem toho, profesionálne vyrobený program sa v súčasnosti presadzuje lepšie ako relácie, ktorých obsah tvoria samotní používatelia, a to tak online, ako aj v plošnom vysielaní,“ dodal Juan Carlos. Obdobie, kedy globálna reklama zaznamenáva dvojciferný pokles a nasledujúci rok sľubuje ešte viac problémov vo vývoji ekonomiky, môže značiť aj to, že nastal čas pre mobilnú reklamu. Mobilné telefóny sú teraz vďaka svojej všadeprítomnosti (viac ako kedykoľvek predtým) vhodným nositeľom reklamy. Napriek tomu už dnes existujú vyspelejšie názory na to, čo sú a čo nie sú mobilné telefóny v reklame schopné realizovať. V roku 2009 čoraz viac reklamných kampaní využije minimalizmus mobilných telefónov na dosiahnutie silného účinku. Príkladom môže byť jedna z doteraz najúspešnejších reklamných kampaní realizovaných prostredníctvom mobilných telefónov − použitie textových správ v prezidentských voľbách v USA. So skutočným nástupom mobilnej reklamy príde moment, kedy sa bude dať reklama odoslať všetkým používateľom mobilných telefónov jediným kliknutím. Neustále sa objavujú prognózy o „blížiacom sa nástupe“ mobilnej televízie. Je však nepravdepodobné, že by sa v krátkom čase televízne obrázky v telefónoch mohli stať bežnou záležitosťou. Skôr sa očakáva, že vďaka výsledkom z roku 2008, ktoré neboli uspokojivé aj napriek tak významným udalostiam, akými boli olympijské hry, sa mnohé projekty rozvoja mobilnej televízie v roku 2009 odložia na neurčito. Mobilné zariadenia a služby však môžu aj tak zohrávať významnú úlohu na širšom televíznom trhu − spoločnosti, ktoré poskytujú obsah programov, musia iba získať na vec určitý nadhľad. Mobilné telefóny možno použiť nielen na programovanie digitálnych videorekordérov (DVR) na diaľku, ale aj na objednávanie programov na vyžiadanie. Prevádzkovatelia televízneho vysielania by mohli posielať odporúčané zábavné programy, ukážky z filmov alebo upútavky na nové diely seriálu, pričom klient si program nahrá stlačením tlačidla. Prepojenie možností mobilnej komunikácie s prijímačmi a dekodérmi digitálneho signálu by televíziám dokonca umožnilo prenášať informácie o sledovanosti subjektom zabezpečujúcim meranie sledovanosti. Súbor prognóz na rok 2009 vychádzal z interných a externých informácií získaných v rozhovoroch s klientmi členských firiem, z príspevkov 6 000 partnerov a manažérov, ktorí sa v členských firmách Deloitte špecializujú na oblasť technológií, médií a telekomunikácií a z rozhovorov s odvetvovými analytikmi a vedúcimi pracovníkmi z krajín celého sveta. Spoločnosť Deloitte poskytuje audítorské, daňové a konzultačné služby a služby finančného poradenstva verejným a súkromným klientom pôsobiacim v rôznych odvetviach. V 140 krajinách, kde Deloitte pôsobí, zamestnáva 165 000 odborných pracovníkov. Zdroj: Omnipublic