21. 5. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Profesorka žurnalistiky na philadelphskej Ursinus College sa nazdáva, že Buffy, premožiteľka upírov je vhodným objektom akademickej štúdie. Buffy Sommers je fiktívna postava a hlavná hrdinka televízneho seriálu (Buffy, premožiteľka upírov). Medzi jej špeciality patrí boj proti nemŕtvym upírom. Televízny seriál začali vysielať od roku 2003 a profesorka Lynne Edwards sa ním intenzívne zaoberá. Edwards je redaktorkou internetového vysokoškolského magazínu Watcher Junior (www.watcherjunior.tv) a v rámci tohto projektu seriál podrobuje akademickému výskumu. Profesorka takisto na tému Buffy vydáva knihu Buffy Goes Dark, ktorú vydajú v septembri. Edwards však nie je jedinou akademičkou, ktorá má záujem o seriál. Tretia akademická konferencia arkansaskej Henderson State University v júni bude takisto zasvätená večnej nepriateľke upírov.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Microsoft nepodá ďalšiu ponuku na kúpu Yahoo, ale rokuje s internetovým koncernom o inom type dohody. Dnes to povedal generálny riaditeľ najväčšej softvérovej spoločnosti na svete Steve Ballmer. "Nepodávame ponuku na kúpu Yahoo," uviedol Ballmer pri príležitosti otvorenia nového výskumného a vývojového centra Microsoftu v Izraeli. "Teraz sa snažíme rokovať o dohodách s Yahoo, ktoré by mohli generovať hodnotu ale nie o celkovej akvizícii spoločnosti," povedal Ballmer. Microsoft už v nedeľu oznámil, že skúma možnosti dohody s Yahoo, ktorá by nesmerovala k úplnému prevzatiu. Softvérový koncern nespresnil podmienky návrhu takejto dohody, vtedy však dodal, že ponecháva Yahoo možnosť premyslieť si ponuku na kompletné prevzatie. Microsoft stiahol svoju ponuku na kúpu Yahoo 3. mája. Príčinou tohto rozhodnutia bolo stroskotanie rokovaní, keďže vedenie Yahoo chcelo viac ako 33 dolárov (660,60 Sk) za akciu, čo bol pre Microsoft maximálny limit za ňu. V liste Steveho Ballmera šéfovi Yahoo Jerrymu Yangovi sa uvádza, že Microsoft zvýšil svoju ponuku na 33 dolárov za akciu, ale Yahoo žiada až 37 dolárov. Ballmer dodal, že napriek najväčšiemu úsiliu, "vrátane zvýšenia našej ponuky približne o 5 miliárd dolárov, sa Yahoo nepohlo vpred, aby prijalo našu ponuku". Microsoft po starostlivom zvážení dospel k záveru, že ekonomické požiadavky Yahoo nemajú preň zmysel a je v záujme jeho akcionárov, zamestnancov a iných majiteľov cenných papierov, aby stiahol svoju ponuku pre Yahoo. Ponuka Microsoftu mala pri jej predložení začiatkom februára celkovú hodnotu 44,6 miliardy USD. Softvérový koncern pôvodne ponúkol 31 USD za akciu Yahoo. V čase predloženia ponuky to bolo 62 % nad burzovou hodnotou akcie internetového koncernu. Posledná ponuka Microsoftu zvýšila hodnotu transakcie na vyše 47 miliárd dolárov.
Ministri kultúry členských krajín Európskej únie dnes vyjadrili súhlas s novým návrhom zriaďujúcim viacročný program zameraný na ochranu detí používajúcich internet a ďalšie komunikačné technológie. Program bezpečnejšieho internetu pre deti nadväzuje na podobný projekt spustený v roku 2005, ktorý sa tento rok skončí. V rokoch 2009-2013 bude nový program disponovať rozpočtom vo výške 55 miliónov eur (1,72 miliardy Sk). Jeho cieľom bude obmedziť výskyt nelegálneho obsahu, propagovať bezpečnejšie on-line prostredie, zlepšiť informovanosť verejnosti a podnietiť spoluprácu európskych výskumných pracovníkov z oblasti internetovej bezpečnosti. Program kladie dôraz na výchovu detí a na zvyšovanie informovanosti ich rodičov, ktorých treba lepšie zapojiť do celého procesu. Súčasťou programu bude okrem iného vytvorenie národných kontaktných miest pre verejnosť, kde bude možné nahlasovať výskyt nelegálneho obsahu a škodlivé správanie na internete s dôrazom na prípady pohlavného zneužívania detí a nadväzovanie pochybných kontaktov s maloletými. Takisto sa majú zriaďovať kontaktné miesta, ktoré budú zaisťovať poradenstvo pre rodičov a deti týkajúce sa bezpečného používania internetu.
Copyright © TASR 2008
Iba tri firmy sa prihlásili do výberového konania na poskytovateľa služieb spojených s výstavbou a prevádzkou multiplexu verejnej služby - šírenia digitálnych programov Českej televízie. Sú to Bohemia Royal, České radiokomunikace a TRI R zo Slovenska . Súťažné podklady si vyzdvihli aj T-Systems, dcérska spoločnosť Deutsche Telecom a Telefónica O2, ale ponuku nepodali. Česká televízia chce víťaza v priebehu júna. Favoritom sú údajne České radiokomunikace, ktoré šíria signál ČT aj teraz.