13. 5. 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Televízny spot informačnej kampane o zavedení eura v SR s názvom Europríbeh sa páčil 84 % respondentov. Z toho 23 % opýtaných sa vyjadrilo, že sa im spot páči veľmi. Outdoorová reklama Silná mena pre Slovensko sa páčila 74 % opýtaných. Vyplýva to z aprílového prieskumu agentúry Ipsos Tambor pre Ministerstvo financií (MF) SR. Na otázku, či obyvatelia zaregistrovali aspoň jednu zo zložiek mediálnej kampane o príchode eura na Slovensko, odpovedala pozitívne viac ako polovica opýtaných (55 %). Z pohľadu priradenia určitých atribútov ku kampani bol televízny spot Europríbeh označený ako sympatický (77 %), originálny (69 %) a vyvolávajúci zvedavosť (68 %). Kampaň Silná mena pre Slovensko je verejnosťou vnímaná nadpriemerne pozitívne v atribútoch originality (58 %), oslovení ľudí "ako ja" (51 %) a dôveryhodnosti (41 %). Pre viac ako polovicu skupiny, ktorá poznala televízny spot Europríbeh, bolo jeho hlavnou myšlienkou upozornenie na fakt, že euro prichádza na Slovensko. Ako najdôležitejší slogan, resp. informáciu respondenti označili "August, všetky ceny sú dvojmo". Cieľová skupina registrovala aj ďalšie informácie - o spôsobe prechodu na euro, o najdôležitejších dátumoch a duálnom zobrazovaní cien. Všetky z informácií prezentovaných kampaňou označili respondenti za výrazne relevantné. Agentúra Ipsos Tambor zrealizovala kvantitatívny výskum pre MF SR v období od 8. do 24. apríla tohto roka na vzorke 1015 respondentov formou face-to-face dopytovania. Cieľovou skupinou bola všeobecná slovenská populácia vo veku 15 až 69 rokov. Hlavným cieľom prieskumu prvej vlny mediálnej časti informačnej kampane o zavedení eura na Slovensku bolo zistenie vplyvu kampane na informovanosť občanov SR o pripravovanom prechode na euro. Kampaň bežala na všetkých celoštátnych televíznych staniciach od 7. do 30. marca 2008 formou 40-sekundového informačného spotu, ktorý bol podporený outdoorovou kampaňou vo viac ako 30 slovenských mestách.

Copyright © TASR 2008

Agentúra TNS SK a Media SRo sa v apríli tohto roku dohodli na vzájomnej spolupráci. Zmluva o vzájomnom poskytovaní služieb je platná do 31.12.2008. Pre zvyšujúci sa záujem o kúpu reklamného priestoru na www stránkach Slovenského rozhlasu bude agentúra TNS SK zabezpečovať pre Media SRo monitoring návštevnosti internetových stránok www.rozhlas.sk, www.slovakradio.sk, www.radiofm.sk, ktorý bude spoločnosti Media SRo dodávať na mesačnej báze. Media SRo bude agentúre TNS SK poskytovať tiež v pravidelných mesačných intervaloch základné údaje o predaji reklamného priestoru na okruhoch Rádio Slovensko, Rádio Regina, Rádio_FM, Rádio Devín a Rádio Patria. Po tom, ako začiatkom roka doplnila agentúra TNS SK monitoring reklamných výdavkov o nové out-of-home spoločnosti a o nové údaje v kinách, rozširuje teraz okruh svojich monitorovaných médií aj o nové rozhlasové stanice. „Vzájomná spolupráca Medie SRo a agentúry TNS SK má pre nás viacero rozmerov. Získame prehľad o návštevnosti našich www stránok, reálny monitoring prezentácie všetkých značiek Slovenského rozhlasu v iných médiách a zároveň získame monitoring klientov, ktorí sa prezentujú v médiách. Uzavretie tejto spolupráce bol pre Mediu Sro jeden z posledných krokov v dobudovaní systému predaja reklamy Slovenského rozhlasu,“ hovorí Miriam Kittler, konateľka Media SRo. „Teší nás, že sme sa s Media SRo dohodli na tejto vzájomnej spolupráci. Doplnením monitorovaných médií o nové rozhlasové stanice poskytneme našim klientom kompletnejší prehľad o slovenskom reklamnom trhu, pretože opäť reálnejšie zmapujeme stav reklamných výdavkov v médiách“, dodal Branislav Búzek, Project Manager TNS SK.