SLOVAK MEDIA NEWS
Prieskumná agentúra Median SK sa rozhodla kvôli väčšej objektivizácii práce s dátami stanoviť hranicu určitého počtu spotrebiteľov média za krátke obdobie. Týka sa to malých alebo lokálnych médií v rámci prieskumu MML-TGI.
„V súčasnosti majú malé alebo lokálne médiá vo výsledkoch celoslovenského merania ich úspešnosti nulu, hoci je zjavné, že existuje určitá skupina ich čitateľov, poslucháčov resp. divákov. To, aká je veľká, sa dá určiť u takýchto špecifických médií v rámci národného prieskumu MML-TGI len ťažko. Napriek tomu, že tento fakt je vždy komunikovaný spolu s výstupmi prieskumu, niektorí užívatelia dát naň zabúdajú, čo nie je prospešné ani pre dotknuté médiá, ani pre nich samých,“ tvrdí Median SK.
Konkrétny výsledok média nachádzajúci sa pod touto hranicou nebude po novom uverejnený. Na konečné určenie výšky tejto hranice poslúžilo okrem iného prepočítanie rozptylov chýb výsledkov dotknutých médií. Nemenej podstatným faktorom pre vytýčenie spomínanej hranice bol aj obdobný medzník využívaný v rámci českého trhu, kde pri zhruba dvojnásobnom počte obyvateľov bola pred niekoľkými rokmi stanovená dvadsaťtisícová hranica. Pre náš trh bola ako optimálna nakoniec zadefinovaná hranica desaťtisíc ľudí. Pri médiách, ktoré sú súčasťou siete a ich výsledok sa bude nachádzať pod stanoveným limitom, bude ich konkrétny (presný) výsledok započítaný v rámci výsledku celej siete, no číslo daného média už nebude uverejnené samostatne. Bude sa teda meniť spôsob práce so sieťami, kedy sa už tieto siete nebudú skladať z jednotlivých médií, ale budú v podobe jedinej premennej, do ktorej sa počas spracovania zahrnú všetky média, ktoré sú súčasťou tejto siete, vrátane médií pod desaťtisícovou hranicou. Presná skladba jednotlivých sietí zostáva naďalej uvedená v metodologickej publikácii Úvod, priloženej ku každým dátam národného prieskumu MML-TGI. Popisované zmeny budú zavedené do praxe od budúcich uverejnených dát (1+2/2008) teda už toto leto. Zámerom zavedenia týchto pravidiel je skvalitniť prístup používateľov dát k výsledkom menších médií.