RPR NEWS
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) rozhodla, že televízny spot Najlepšia ponuka roka zadávateľa T-Mobile Slovensko a.s., je v rozpore s Etickým kódexom. TASR o tom dnes informovala výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Monika Korkošová.
Uvedená reklama podľa rozhodnutia AK RPR porušuje etický kódex v časti hovoriacej o pravdivosti reklamy. "Reklama nesmie šíriť klamlivé údaje o vlastnom alebo cudzom podniku a ani o jeho produktoch. Klamlivý údaj je aj údaj sám osebe pravdivý, avšak vzhľadom na okolnosti a súvislosti, v akých sa používa, môže príjemcu reklamného posolstva uviesť do omylu," uvádza sa v etickom kódexe.
Podľa sťažnosti doručenej AK RPR televízny spot spoločnosti T-Mobile Slovensko, a.s. Najlepšia ponuka roka, propagujúci program Podnikateľ, nie je podľa sťažovateľa podložený žiadnymi relevantnými podkladmi a takéto tvrdenie považuje za klamlivé a zavádzajúce a jej účelom je taktiež získať prospech pre spoločnosť na úkor iného súťažiteľa.
Komisia sa nestotožnila s tvrdením zadávateľa, že pod tzv. headline-om "najlepšia ponuka roka" sa nemyslí najlepšia ponuka medzi ostatnými súťažiteľmi, ale že ide o najlepšiu ponuku spoločnosti T-Mobile v danom roku, keďže z obsahu reklamy takéto posolstvo pre jej prijímateľa to nevyplýva. Pre jeden z dvoch spotov AK RPR neakceptovala ani tvrdenie zadávateľa, že ide o osobitnú ponuku mobilných telefónov pri využití ponuky programu služieb, keďže reklama nie je takto koncipovaná a je spôsobilá uviesť príjemcu reklamy do omylu. Komisia pri rozhodovaní poukázala na nevyhnutnú korektnosť pri využívaní rôznych superlatívov v reklame.
Ďalšie dve sťažnosti posúdila AK RPR na svojom poslednom zasadnutí ako neopodstatnené.
Copyright © TASR 2008