19. 8. 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Podiel slovenských verejnoprávnych médií na pokrývaní témy dobročinnosti sa medziročne znížil na polovicu. Slovenská televízia (STV) ju do svojich spravodajských relácií takmer vôbec nezaraďuje. Vyplýva to z monitoringu Fóra donorov (FD). "Len dve percentá z celkového podielu médií na informovaní o filantropii pokrýva STV. Verejnoprávne médiá sú v tejto oblasti v SR do veľkej miery suplované súkromnými, najmä printovými médiami (54 percent)," uviedla dnes Katarína Podracká z FD v Bratislave na tlačovej konferencii. Lepšie je na tom Slovenský rozhlas (8 percent) a internetové portály (36 percent). Z analýzy mediálneho pokrytia firemnej angažovanosti v spoločnosti vyplýva, že v roku 2007 bolo uverejnených 118 správ týkajúcich sa spoločenskej zodpovednosti firiem alebo firemnej filantropie. Téme firemnej angažovanosti v komunite nie je venovaná rovnaká pozornosť v priebehu celého roka. Záujem médií sa zvyšuje v obdobiach veľkých podujatí, akým je napríklad vyhlásenie rebríčka Top firemný filantrop v októbri, v obdobiach zverejnenia výsledkov prieskumov alebo v čase ohlásenia nových programov a aktivít. V uverejňovaní informácií o firemnej angažovanosti firiem a spoločenskej zodpovednosti dominujú printové médiá (64 správ) a webové portály (42 správ). Z prieskumu verejnej mienky uskutočnenej v roku 2007 agentúrou Focus pre FD vyplýva, že až pre 63 percent obyvateľov SR sú informácie, ktoré médiá prinášajú o firemnej angažovanosti v spoločnosti, dôležité.

Copyright © TASR 2008