SLOVAK MEDIA NEWS
Podiel slovenských verejnoprávnych médií na pokrývaní témy dobročinnosti sa medziročne znížil na polovicu. Slovenská televízia (STV) ju do svojich spravodajských relácií takmer vôbec nezaraďuje. Vyplýva to z monitoringu Fóra donorov (FD).
"Len dve percentá z celkového podielu médií na informovaní o filantropii pokrýva STV. Verejnoprávne médiá sú v tejto oblasti v SR do veľkej miery suplované súkromnými, najmä printovými médiami (54 percent)," uviedla dnes Katarína Podracká z FD v Bratislave na tlačovej konferencii. Lepšie je na tom Slovenský rozhlas (8 percent) a internetové portály (36 percent).
Z analýzy mediálneho pokrytia firemnej angažovanosti v spoločnosti vyplýva, že v roku 2007 bolo uverejnených 118 správ týkajúcich sa spoločenskej zodpovednosti firiem alebo firemnej filantropie.
Téme firemnej angažovanosti v komunite nie je venovaná rovnaká pozornosť v priebehu celého roka. Záujem médií sa zvyšuje v obdobiach veľkých podujatí, akým je napríklad vyhlásenie rebríčka Top firemný filantrop v októbri, v obdobiach zverejnenia výsledkov prieskumov alebo v čase ohlásenia nových programov a aktivít.
V uverejňovaní informácií o firemnej angažovanosti firiem a spoločenskej zodpovednosti dominujú printové médiá (64 správ) a webové portály (42 správ).
Z prieskumu verejnej mienky uskutočnenej v roku 2007 agentúrou Focus pre FD vyplýva, že až pre 63 percent obyvateľov SR sú informácie, ktoré médiá prinášajú o firemnej angažovanosti v spoločnosti, dôležité.
Copyright © TASR 2008