27. 11. 2008

Skoro som sa rozplakal

Skoro som sa rozplakal

„Z dôvodu mojej kandidatúry na prezidentku SR sa môj manžel rozhodol ukončiť úspešnú kariéru v Prezidentskom paláci a ja si ho preto nesmierne vážim. Napriek tomu, že v Prezidentskom paláci pracuje už od roku 2003 a pracoval pre dvoch prezidentov, a ja som prijala výzvu kandidovať v septembri 2008, stretávala som sa s otázkami a podozreniami, že ide len o dohodnutú hru, je to konflikt záujmov a podobne. Dlho sme s manželom o tom hovorili a uvažovali nad tým. Vedel, že zotrvaním vo svojej funkcii by nahrával kritikom, že ide o nečestnú hru voči voličom. Napriek tomu rozhodnutie nebolo vôbec jednoduché. Navyše ak odchádzate z postu, v rámci ktorého môžete slobodne prejaviť svoj pracovný a intelektuálny potenciál. Mňa to veľmi mrzí, ale zároveň uisťuje, že keď príde akýkoľvek veľký problém, určite si s ním poradíme. Máloktorý politik a máloktorá rodina príde do takejto životnej situácie, keď jeden z manželov musí urobiť zásadnú zmenu v kariére pre toho druhého. Všetci politici idú s kožou na trh, ale osobná obeta týkajúca sa členov rodiny, je skutočne neobvyklá. V slovenských pomeroch určite. Je mi jasné, že „kto chce biť, palicu si nájde“ nech sa udeje čokoľvek a neprajníci budú aj naďalej vidieť výnimočné skutky negatívne. Napriek tomu verím, že rozhodnutie môjho manžela, naše spoločné rozhodnutie, dá nespochybniteľnú odpoveď pochybovačom, ktorí vyvolávali zbytočné podozrenia voči vážnosti mojej kandidatúry.“

Zuzana Martináková, kandidátka na prezidentku SR

" Budem členom manažmentu TA 3 . Malo by to byť na pozícii veľmi blízko riaditeľovi Ta3. Nebudem koordinovať, ani zasahovať do spravodajstva, pretože je tam riaditeľ pre publicistiku a spravodajstvo a je tam aj šéfredaktor.Považujem ju za veľmi profesionálnu televíziu a bude pre mňa cťou stať sa členom jej kolektívu."

Marián Bednár, manžel Zuzany Martinákovovej, kandidátky na prezidentku SR