Na čo sa odvoláva Bobocký
Výkon funkcie generálneho riaditeľa sa skončí § 19, 3, c - ak nesplnil povinnosť podľa § 17 ods. 3 písm. b) alebo povinnosť podľa § 17 ods. 3 písm. d), alebo povinnosť podľa § 17 ods. 3 písm. e) predtým, ako začal vo veciach, ktoré majú byť predmetom návrhov, podľa týchto ustanovení reálne konať.
Vážený pán predseda,
v súvislosti s uznesením č. 97/2008 by som Vás rád chcel upozorniť na to, že zmena programového konceptu predložená Rade STV 13.8.2008 ako dodatok č. 2 je účinná od 1.9.2008 a v zmysle Rokovacieho poriadku Rady STV, čl. 5., bod 7 bol materiál predložený na schválenie Rade STV v riadnom termíne.
Od 1.7.2008 bola na vysielanie aplikovaná letná vysielacia štruktúra, ktorá bola vytvorená na základe zámerov deklarovaných v pôvodnom programovom koncepte, ktorý Rada STV schválila. Letnú vysielaciu štruktúru sme Rade STV predložili dňa 2.7.2008. Z toho vyplýva, že nemôžem súhlasiť s konštatovaním porušenia § 8 ods. 1 písm. f) zákona o STV a ani s Vaším vyjadrením, ktoré odznelo na zasadnutí Rady STV dňa 8.7.2008 a je zachytené v zápise č. 15/2008, bod 7.4.
Zmena rozpočtu mohla byť realizovaná až:
- po schválení dotácie na STV3, resp. podpísaní zmluvy s MK SR, v ktorej bolo presne definované na čo sa dotácia môže použiť;
- po schválení použitia rezervného fondu a
- v zmysle stanoviska DK STV po „ vyhodnotení čerpania schváleného rozpočtu STV na rok 2008 k 31.8.2008“.
Taktiež nesúhlasím s konštatovaním, že uznesenie č. 84/2008 nebolo splnené ( v Uznesení č. 92/2008 zo dňa 27.8.2008). Dňa 18.8.2008 sme listom (naše číslo 177/10000/2008 IO) požiadali o predĺženie termínu, ktoré ste členom Rady STV na zasadnutí dňa 27.8.2008 nepredložili na schválenie.
S pozdravom Mgr. Štefan Nižňanský
Záznam z rokovania Rady STV : Návrh na zmenu rozpočtu (Vykonávacieho plánu) STV a Programového konceptu na rok 2008
5.1 B. Bobocký – materiál dostala rada listom GR STV č. 175/10000/2008/IO z 13. 8. 2008. Základným dôvodom na predloženie návrhu na zmeny je plnenie uznesenia Rady STV č. 1/2008 písm. b), ktorým uložila vedeniu úlohu „Predložený plán nákladov na STV3 vo výške 103.486 tisíc Sk zahrnúť do celkového rozpočtu STV na rok 2008 formou jeho dodatku až na základe zabezpečenia zdrojov na krytie prevádzkových nákladov na STV3“. Z tohto hľadiska môže rada konštatovať, že predmetnú časť uznesenia splnilo, aj keď s neodôvodneným oneskorením. Dôvodom na ďalšie zmeny nad rámec uznesenia a STV 3 je ambícia nového vedenia realizovať vlastné predstavy programovej služby. Požiadal kompetentných, aby sa vyjadrili.
E. Šrámková – predložená zmena vykonávacieho plánu je druhou verziou. Zmena, ktorú vedenie predkladá beží už od 1. 7. 2008. Z rôznych objektívnych a subjektívnych príčin sa celý proces oneskoril. Upozornila, že v rámci rozpočtu sa výsledok hospodárenia z čiastky 141 mil. Sk nemení – pri navýšení nákladov došlo aj k navýšeniu výnosov. K navýšeniu došlo v súvislosti s EUROM 2008. Zásadnou vecou je, že do návrhu bol zapracovaný rozpočet STV3, ktorý bol poskytnutý STV vo forme dotácie. Čiastky na jednotlivé programové typy boli zapracované po dohode s programovou riaditeľkou.
M. Marko – DK STV sa návrhom na zmenu rozpočtu zaoberala na svojich zasadnutiach 11. 8. a 20. 8. 2008. Pri prvej zmene vykonávacieho plánu DK STV odporučila vypracovať zmeny a doplnky rozpočtu STV na rok 2008 ako súhrnný návrh na zmenu rozpočtu po zaimlementovaní zmien vyplývajúcich z vyhodnotenia rozpočtu STV k 31. 8. 2008 v zmysle stanoviska DK STV k rozpočtu STV na rok 2008, bod 2 písm. d) a uznesenia rady č. 1/2008, pričom DK STV nemá výhrady k použitiu nerozdeleného hospodárskeho výsledku v prospech rezervného fondu a odporúča presun z rezervného fondu zosúladiť v časti osobné náklady a vypustiť z rozpočtovaných nákladov položku Pokuty, penále, škody a manká, ktorá tam v zmysle účtovníctva nesmie byť zakomponovaná. Nakoľko zmeny Vykonávacieho plánu STV na rok 2008 predložené DK STV 13. 8. 2008 sú spôsobené zmenou metodiky účtovania jednotlivých účtovných položiek, DK odporučila tento postup prerokovať s audítorom.
B. Bobocký – predpokladá, že bude predložený nový návrh na zmenu rozpočtu. Do budúcnosti navrhol, aby boli uznesenia DK STV formulované jednoznačnejšie. Zároveň sa opýtal, či má význam schvaľovať tento rozpočet, keď majú byť vypracované ďalšie zmeny a doplnky rozpočtu.
M. Marko – nemá význam schvaľovať zmeny a doplnky rozpočtu, nakoľko tie majú byť uskutočnené v jednom bloku po tom, ako bude vyhodnotený dopad príjmov a výdavkov k 31.8. 2008.
E. Šrámková – v nákladovej časti sa nič nemení iba v príjmovej. Na kolégiu GR bol vydaný pokyn pre všetky útvary spracovať možnosti rezerv a úspor.
P. Kolevská – navrhovaná zmena programového konceptu už zohľadňuje všetky požiadavky. Koncept je maximálne zoštíhlený a nevie si predstaviť v budúcnosti, že by sa posunul ešte nižšie. Zásadnou zmenou je príklon k verejnoprávnosti tak, ako sa očakáva. Zaujímavé bude skôr hodnotiť, ako sa to podarilo naplniť.
B. Bobocký – vzhľadom na očakávaný prepad je predpoklad, že bude vyvíjaný tlak na program a dôjde k zmenám toho, čo je predložené ako návrh. Potom zrekapituloval svoje pripomienky k Návrhu na zmenu Rozpočtu (Vykonávacieho plánu) STV a Programového konceptu na rok 2008 (viď. Príloha č. 4) v nadväznosti na čo navrhol
UZNESENIE č. 97/2008V súvislosti s návrhom na zmenu Rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2008 predloženého listom GR STV č. 175/10000/2008/IO z 13. 8. 2008 účinným od 1. 7. 2008 Rada STV konštatuje, že GR STV začal vo veciach, ktoré podľa § 8 ods. 1 písm. f) zákona o STV podliehajú schváleniu Radou STV reálne konať predtým, ako ich predložil na schválenie Rade STV. Rada STV zároveň ukladá GR STV, aby predložil návrh opatrení vrátane návrhu na zmenu Rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2008, ktorý by odrážal reálne možnosti plnenia plánu výroby a vysielania programovej služby STV do konca roka 2008 v nadväznosti na predpokladaný vývoj príjmov úhrady za služby STV a SRo.
Rada STV uvedený návrh hlasovaním jednomyseľne prijala (za návrh hlasovali: B. Bobocký, I. Fašiangová, M. Gábor, J. Görföl, R. Herrgott, P. Holeštiak, M. Kákoš, I. Králik a A. Miklovičová; proti návrhu nehlasoval žiadny člen rady; hlasovania o návrhu sa nezdržal žiadny člen rady.