SLOVAK MEDIA NEWS
Najčastejším médiom na denné sledovanie spravodajstva je na Slovensku televízia, ktorú aspoň raz denne sledujú zhruba tri štvrtiny ľudí. "Ak však chcú respondenti sledovať ďalší vývoj témy, mať k dispozícií nepretržité informácie, aktuálne spravodajstvo a širší záber spravodajstva, tak by jednoznačne spomedzi jednotlivých médiatypov volili ako médium spravodajské weby," uvádza sa to v tlačovej správe spoločnosti Mediaresarch Slovakia. Medzi najdôležitejšie faktory pri návšteve spravodajských serverov účastníci prieskumu zaraďujú aktuálnosť spravodajstva, prehľadnosť a ľahkú orientáciu a ako tretí najdôležitejší faktor dôveryhodnosť a serióznosť informácií. Spolu 44 % najčastejšie navštevuje spravodajské webové stránky cez priame zadanie adresy a následne prezeranie hlavnej stránky. Kliknutím na zaujímavý titulok uvedený na stránke sa dostáva na spravodajský web 42 %. Vyplýva to z prieskumu realizovaného od 16. do 23. apríla na e-paneli spoločnosti Mediaresearch Slovakia na vzorke 513 respondentov, ktorá bola reprezentatívna pre internetovú populáciu SR.
Z výskumu ďalej vyplynulo, že pre jednu tretinu slovenskej populácie sú veľmi zaujímavé fotogalérie k článkom, ktoré sa dajú prezerať v samostatnom okne. 16 % uviedlo, že využíva RSS kanály spravodajských webov, aby boli priebežne informovaní o nových článkoch. 86 % sledovalo video na niektorom zo spravodajských webov. Najmenšiu toleranciu respondenti vyjadrili k množstvu a formátu reklamy. Druhým najnegatívnejším atribútom spravodajských webstránok po reklame bolo grafické spracovanie. Tri štvrtiny návštevníkov spravodajských webov sleduje diskusie pod článkami, jedna štvrtina sa do nich aktívne zapája.
Medzi najdôležitejšie faktory pri návšteve spravodajských serverov respondenti prieskumu zaraďujú aktuálnosť spravodajstva, prehľadnosť a ľahkú orientáciu a ako tretí najdôležitejší faktor je uvádzaná dôveryhodnosť a serióznosť informácií. Možnosť čítať blogy alebo možnosť písať vlastné blogy sú faktory, ktoré sú pre slovenskú populáciu najmenej dôležité z pohľadu návštevnosti spravodajského webu.
Muži a ženy sa v názoroch na spravodajské weby nelíšia, výnimkou je otázka dostupnosti iných ako spravodajských služieb, ktorá je pre ženy významnejšia ako pre mužov. Najstaršia generácia kladie najmenší dôraz v porovnaní s ostatnými vekovými cieľovými skupinami na možnosť sledovať web v práci a na možnosť prispievať do diskusií pod článkami. Opačný názor má najmladšia generácia. Nenáročne až bulvárne ladení respondenti kladú väčšiu dôležitosť ako ostatní na zábavnosť obsahu a dostupnosť aj iných ako spravodajských služieb. Serióznejší užívatelia zas pripisujú väčšiu dôležitosť možnosti sledovať ďalší vývoj témy, dodáva sa v tlačovej správe.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.