Prieskum MEDIAN SK
Najčítanejším denníkom na Slovensku je Nový čas. Vyplýva to z prieskumu MML-TGI za II. a III. kvartál, ktorý realizovala agentúra MEDIAN SK od 30. marca do 13. septembra 2009 na vzorke 4286 respondentov vo veku 14 - 79 rokov.
Nový čas si udržal pozíciu s 25 %, ktoré predstavujú viac ako jeden milión čitateľov. Druhý v poradí je denník Sme s 8 %. Čítanosť denníka Pravda je tiež na úrovni 8 %. Nasleduje denník Plus jeden deň rovnako s 8 %, Šport a Korzár so 4-% čítanosťou a Hospodárske noviny s 3-%.
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje 52 %, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú alebo prečítajú "ostatné" vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov všeobecne klesla o dve percentá oproti I. a II. kvartálu 2009.
Týždenník Plus 7 dní dosiahol 15 %. Druhú pozíciu obsadil Život s 12-% čítanosťou a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 9 %. Časopis Markíza sa umiestnil na štvrtom mieste s 8 %, na piatom Báječná žena tiež s 8 % a na šiestom Eurotelevízia so 7 %. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny so 4 %.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 14 %. Najčítanejším titulom je Tele plus so 4 %. Dvojtýždenník TV max dosiahol 3 % a za ním sa zaradil dvojtýždenník Autoburza s 1 %. Dvojtýždenníky Žena a život, Relax, TV Svet a Banskobystrické ECHO tiež dosiahli 1 %.
Celková čítanosť mesačníkov v II. a III. kvartáli 2009 zaznamenala 52 %, čo je rovnaké percento ako v I. a II. kvartáli 2009. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Eva s 10 %. Ďalšiu priečku obsadil mesačník EMMA s 9 % a za ním Zdravie rovnako s 9 %. Mesačník Záhradkár dosiahol 8 %. Prvú päticu uzatvára mesačník Auto motor a šport s 5 %. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Pekné bývanie tiež s 5 % a na siedmom Auto Magazín rovnako s 5 %.
Najsledovanejšou televíziou na Slovensku je Televízia Markíza.
Televízia Markíza dosiahla 59-% sledovanosť v rámci televíznych staníc. Sledovanosť na úrovni 32 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 25 %.
Nasleduje TA3 s 5 %, TV JOJ Plus a Dvojka so 4 %, Prima TV a NOVA s 3 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú RTL KLUB a ČT1 s 2 %.
Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za II. a III. kvartál 2009 je nasledujúce: Na prvom mieste so 47 % sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 21 % a za ňou sa s 15-% podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TV JOJ Plus s 2 %, TA3 s 2 % a slovenskú šestku uzatvára Dvojka tiež s 2 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 11 %, z toho najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce štyri stanice: NOVA (2 %), RTL KLUB (1 %), Prima (1 %) a Magyar TV 1 (1 %).
Rádio Expres zvíťazilo v počúvanosti s 27-percentným podielom na trhu, Fun rádio má 17 percent a rovnako so 17-percentným podielom sa na treťom mieste umiestnilo Rádio Slovensko.
Na štvrtom mieste skončili Jemné melódie s ôsmimi percentami a na piatom rozhlasová sieť RADIONET total so sedempercentným podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina (7 %) a siedme Rádio Okey (6 %). Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 11 % z trhu.
Copyright © TASR 2009