Európska komisia (EK) nevidí žiadny dôvod, prečo by mala začať konanie proti ktorejkoľvek krajine Európskej únie v súvislosti so slobodou prejavu a tlače. Európska komisárka pre digitálnu agendu Neelie Kroesová to v utorok vyhlásila na margo rozpravy v Európskom parlamente (EP), ktorý sa zaoberal podnetom poukazujúcim na údajné ohrozenie slobody tlače vo viacerých členských krajinách EÚ. Podľa Kroesovej je EK "plne odhodlaná chrániť základné slobody", v súčasnosti však "nevidí žiadny dôvod zasahovať". Podnet, na ktorý reagoval EP, hovorí o hroziacom "vážnom obmedzení slobody informácií a médií" prostredníctvom plánovaných úprav v Českej republike, Taliansku, Maďarsku, Estónsku a Rumunsku. V prípade Maďarska je často kritizovaná reštrukturalizácia štátnych médií na základe novelizovaného zákona o médiách. Ten umožnil premiérovi Viktorovi Orbánovi dosadiť do čela novovytvoreného dozorného orgánu bývalú členku vládnej strany Fidesz. Napriek výhradám opozície Orbánova vláda trvá na tom, že nové pravidlá zvýšia transparentnosť a efektívnosť fungovania médií a neohrozia nezávislosť novinárov. Europoslankyňa za Fidesz Ildikó Gállová-Pelczová preto postoj EK privítala a označila ho za "vyvážený".
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Spoločnosť Newton Media, zaoberajúca sa monitoringom médií prichádza s novou službou – monitoringom sociálnych sietí. Ide o Facebook, Twitter, Youtube a vybrané blogy v českom, slovenskom a poľskom jazyku. Klientom tak poskytne informácie o tom, ako je v rámci sociálnych sietí prezentovaná a diskutovaná ich osoba, firma, konkurenčné značky i marketingové kampane. Monitoring sociálnych sietí je určený všetkým, ktorí chcú mať priamu spätnú väzbu od zákazníkov rôznych vekových a sociálnych skupín a zaujíma ich, aké emócie vyvoláva ich osoba, spoločnosť, značka, nový produkt či služba. Pre firmy je dôležitým marketingovým nástrojom monitorujúcim komunikáciu ich aktivít. Monitoring sociálnych sietí môžu využiť okrem iných aj politické strany na oslovenie svojich voličov pred voľbami. Pri reakciách a názoroch účastníkov diskusií zaznamenáva Newton Media informácie o tom, kde a kedy (dátum a presný čas ich uverejnenia) boli jednotlivé komentáre uverejnené, čo obsahovali (tzn. ich plné znenie), sentiment – teda postoj či názor komentujúceho k diskutovanej téme (pozitívne, negatívne alebo neutrálne), typ obsahu – špecifikácia typu/formy obsahu (bookmark, status, video...) a permalink – presný odkaz miesta na webe, kde sa každý komentár vyskytuje. S prichádzajúcou sezónou začala agentúra TNS SK poskytovať okrem štandardného kreatívneho monitoringu v podobe televíznych a rozhlasových spotov, printových či outdoorových vizuálov aj online kreatívu – bannery. Doručovanie bannerov je prispôsobené požiadavkám a potrebám klientov tak, ako je to aj v prípade doručovania kreatív štandardných mediatypov. Bannery sú popisované rovnakým spôsobom a zaraďované podľa jednotnej segmentácie používanej v rámci monitoringu reklamných výdavkov TNS SK. Internetová reklama sa monitoruje na 300 najvýznamnejších slovenských portáloch. K dispozícii sú všetky bežné formáty obrázkov a animácií (jpg, flash, gif, swf, png...). Kreatívu je možné doručovať aj na dennej báze. V utorok 7. septembra odštartovala najvyššia slovenská hokejová súťaž. exkluzívne na internetovej televízii Huste.tv. Všetky kolá – t.j. 300 zápasov základnej časti – ponúka Huste.tv hokejovým fanúšikom už po tretí rok. „Huste.tv je jedinou televíziou, ktorá ponúkne divákovi priame prenosy z najvyššej slovenskej hokejovej súťaže. Tak, ako si už športoví fanúšikovia zvykli, ponúkame väčšinu stretnutí z každého kola a popri pravidelných vysielacích dňoch Slovnaft extraligy bude program Huste.tv pokračovať aj ďalšími športovými prenosmi. Samozrejmosťou je, že po skončení zápasu si divák môže pozrieť highlighty z daného duelu, ale aj celé stretnutie v archíve, v ktorom je v súčasnosti vyše 700 hokejových zápolení,“ povedal pri tejto príležitosti riaditeľ internetovej televízie Huste.tv Ondrej Jurovčák. Internetová televízia Huste.tv ponúka okrem hokejových prenosov aj športy futbal či box, hudbu, vlastné relácie a seriály ako napríklad Bez klipu, Cestovka, Hollywoodska, Krídla noci, Na vlastné oči, Old Boys, Street Life.