26. 5. 2012

Vyjadrenie ADMA k novej webstránke RTVS

Vyjadrenie ADMA k novej

webstránke RTVS


Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) zverejnil vo Vestníku verejného obstarávania dňa 3. mája 2012 Oznámenie o dobrovoľnej transparentnosti v súvislosti s „Rozvojom, prevádzkou, servisom, ďalším vývojom a správou internetových sídiel a aplikácií RTVS“. Predmetom tejto zákazky je teda nová webstránka RTVS, ktorú bez akejkoľvek súťaže získala spoločnosť FAT CHILLI, s.r.o. Celková konečná hodnota zákazky je pritom 387 500 eur bez DPH.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) nesúhlasí s postupom RTVS pri výbere dodávateľa týchto služieb. RTVS svoje rozhodnutie zdôvodňuje v oznámení (Oddiel IV: Postup) tým, že „…Obstarávateľ nie je bez súhlasu Poskytovateľa oprávnený akýmkoľvek spôsobom meniť, či upravovať zdrojové kódy, ktoré sú súčasťou zmluvného diela, sprístupniť zdrojové kódy tretej strane, ani vytvárať, šíriť a/alebo rozmnožovať dielo alebo zdrojové kódy, ktoré sú jeho súčasťou.“
„Dôvod, ktorý sa v oznámení uvádza, je nerelevantný. RTVS mal dve možnosti postupu – buď odkúpiť autorské práva od FAT CHILLI alebo vyhlásiť súťaž na úplne novú webstránku bez použitia technológií predošlého poskytovateľa. Spôsob, ktorým RTVS postupoval, preto považujem minimálne za neštandardný,“ hovorí Pavol Magic, prezident ADMA a dodáva: „Takýto postup znemožňuje spravodlivú hospodársku súťaž, vďaka ktorej by RTVS mohol ušetriť peniaze daňových poplatníkov, prípadne aj získať kvalitnejšie služby.“
K samotnej cene zákazky sa ADMA vyjadrí po zverejnení novej webstránky RTVS.