MEDIA NEWS
Komunikačné
skupiny Publicis a Omnicom v nedeľu ohlásili plán na zlúčenie spoločností,
vďaka čomu vznikne najväčšia skupina poskytovateľov marketingových služieb na
svete s hodnotou 35,1 mld. USD. Zlúčenie skupín šéf Omnicomu John Wren a
riaditeľ skupiny Publicis Maurice Levy "dohodli, aby klientom oboch
spoločností dali výhodu najkomplexnejšej ponuky analógových aj digitálnych
(marketingových) služieb," vyhlásil Levy.
Transakcia
by pritom mala vytvoriť "významný nárast hodnoty pre akcionárov", s
očakávaným synergickým efektom v hodnote 500 mil. USD. Wren a Levy budú počas
prechodného obdobia prvých 30 mesiacov spoločnosť viesť spolu. Akcionári oboch pôvodných spoločností budú po dokončení obchodu vlastniť približne po 50 % hodnoty novej skupiny. Fúzia, ktorú predstavenstvá oboch spoločností jednohlasne schválili, by sa mala ukončiť vo štvrtom štvrťroku 2013 alebo prvom kvartáli 2014. Firmy transakciu označili za cezhraničné "spojenie rovnocenných", novovzniknutá spoločnosť Publicis Omnicom Group bude mať sídlo v Holandsku. Po zlúčení si skupina podľa zverejnených informácií zachová centrály v Paríži a New Yorku.
Firmy Omnicom a Publicis pôsobia prostredníctvom viacerých spoločností aj na slovenskom reklamnom a mediálnom trhu. Do skupiny Publicis patria agentúry MUW Saatchi & Saatchi, Wiktor Leo Burnett, Effectivity, ZenithOptimedia a Starmedia Co Slovakia. Skupinu Omnicom na Slovensku zastupujú agentúry Mark BBDO, DDB a OMD.