18. 10. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Britská rozhlasovo-televízna spoločnosť BBC pripravuje na rok 2014 spustenie rozsiahleho projektu venovaného stému výročiu 1. svetovej vojny. Rozhlasové, televízne a internetové vysielanie potrvá až do roku 2018, aby tak kopírovalo časový rámec samotného vojnového konfliktu. Tvorcovia konceptu divákom sľubujú až 2 500 hodín venovaných tejto historickej udalosti. "Chcem, aby sme si v roku 2014 pripomenuli pamiatku všetkých tých, ktorí slúžili na bojisku i v domácom odboji," vyjadril sa šéf BBC Tony Hall.
Na BBC 1 budú vysielať dva dramatické seriály. Prvý z nich - The Ark sa bude odohrávať v prostredí fiktívnej poľnej nemocnice na francúzskom fronte a druhý s názvom The Passing Bells ukáže vojnu z pohľadu dvoch obyčajných mladíkov. Stanica BBC 2 odvysiela miniseriál 37 days, ktorý priblíži politické udalosti smerujúce k vzniku tohto konfliktu. Plán spoločnosti BBC taktiež zahŕňa relácie, ktoré by túto významnú historickú udalosť mali priblížiť deťom a mládeži.

Spoločnosť Google dosiahla v treťom kvartáli tohto roku nárast konsolidovaných príjmov o 12 % na 14,89 mld. USD aj napriek prehlbujúcim sa stratám jej dcérskych firmy Motorola. Čisté príjmy spoločnosti, do ktorých sa nezahŕňajú poplatky zaplatené partnerom, sa v sledovanom období medziročne zvýšili o 23 % na 10,8 mld. eur z úrovne 8,76 mld. treťom štvrťroku minulého roku.
Zo stanoviska spoločnosti Google vyplýva, že objem platených klikov vzrástol medziročne o 26 %. Priemerná cena, ktorú spoločnosti platia Googlu za to, že si zákazník klikne na ich reklamný odkaz, sa znížila o 8 %. Čisté zisky spoločnosti Google boli v treťom kvartáli na úrovni 2,97 mld. USD, teda 8,75 USD na akciu. V treťom kvartáli 2012 boli tieto zisky na úrovni 2,18 mld. USD, teda 6,53 USD na akciu.
Spoločnosť Motorola v treťom štvrťroku tohto roka vykázala stratu 248 mil. USD, pričom v rovnakom období minulého roka bola táto strata na úrovni 192 mil. eur.


© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Za novinársku kačicu označil Český rozhlas (Čro) informáciu, že premenuje dopravné spravodajstvo Zelená vlna na Dopravní vlna, pretože sa voliči ponosovali, že krátko pred voľbami propaguje Stranu zelených. Neznámy vtipkár dnes rozoslal túto správu e-mailom v mene Českého rozhlasu redakciám médií.
"V uplynulých týždňoch sme dostali veľké množstvo sťažností od poslucháčov i zástupcov strán, ktoré kandidujú vo voľbách do Poslaneckej snemovne, na zavedený názov programu. Zelená vlna v očiach časti verejnosti pôsobí ako propagácia jedného subjektu - Strany zelených, ktorá tak v našom vysielaní dostávala v uplynulých týždňoch priestor nad rámec stanovenej kvóty. Po konzultáciách so zástupcami Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie vedenie Radiožurnálu rozhodlo o dočasnom premenovaní programu na Dopravní vlna," citovali Novinky.cz falošný e-mail.
"Túto informáciu dementujeme, pracujeme na tlačovej správe, ktorá to vysvetlí," citoval server Novinky.cz riaditeľku Odboru komunikácie a vonkajších vzťahov ČRo Zoru Karmazín Blümlovú.
Hlavička odosielateľa bola zdanlivo na doméne rozhlas.cz, e-mail vyzeral dôveryhodne a naletel mu napríklad server Idnes.cz, ktorý patrí rovnakému vydavateľstvu ako denník Mladá fronta Dnes. Novinky.cz pripomenuli, že MfDnes pred časom redakciám rozoslal e-mailom vlastný podvrh prieskumu, ktorý údajne mapoval obľubu cudzincov u thajských prostitútok. A následne zverejnil zoznam médií, ktorí mu uverili a novinársku kačicu prevzali.

Copyright © TASR 2013