10. 12. 2013

"Nadpráca" denníka Plus1deň

"Nadpráca" denníka Plus1deň


Politici by mali strpieť väčšiu mieru kritiky ako bežní občania. Niektoré praktiky sú však už za hranou a denník Plus1deň sa k takýmto praktikám uchyľuje. Jeho redaktori sa snažia od Právnickej fakulty Univerzity Komenského pod prísľubom anonymity umelo vylákať vyjadrenie, že som mal byť v roku 2008 vylúčený z doktorandského štúdia.
Tak ako pôvodné uchádzanie sa o titul PhD. v roku 1997, rovnako aj ustúpenie od tohto zámeru bolo mojím osobným rozhodnutím. Nedokončiť doktorandské štúdium som sa rozhodol aj z dôvodu, že som už nemal ambíciu prednášať na vysokej škole.
V roku 2002, pred nástupom do funkcie ministra spravodlivosti, som absolvoval dizertačnú skúšku. Následne, najmä z dôvodu pracovného zaneprázdnenia, som si nenašiel časový priestor na vypracovanie kvalitnej dizertačnej práce. Keďže nie som prívržencom zbierania titulov za každú cenu, nepredložil som dizertačnú prácu, čím sa moje doktorandské štúdium skončilo uplynutím 6 rokov odo dňa zloženia dizertačnej skúšky. Titul doktora práv som obhájil v rigoróznom konaní v roku 1999 na PF UK a postgraduálny titul LL.M. na Harvard Law School v roku 2000.
Vysokoškolský zákon v §66 ods. 1 písm. b označuje takýto postup za "neskončenie štúdia v termíne". Vylúčenie zo štúdia upravujú iné ustanovenia zákona. Dôkazom toho je aj list dekana PF UK z 18. 11. 2008. Tlak redakcie na PF UK považujem za trápnu snahu za každú cenu poškodiť hnutie NOVA.

Daniel Lipšic