21. 3. 2014

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

Televízie aj pred druhým kolom voľby prezidenta, ktoré bude v sobotu 29. marca, pokračujú vo vysielaní diskusií s kandidátmi na hlavu štátu. Niektoré prinášajú aj platenú politickú reklamu. Diskusie avizuje verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS), ako aj súkromné televízie Markíza a TA3. Ako pre agentúru SITA uviedla vedúca PR oddelenia JOJ Group Lucia Kulihová, "o prípadnom vysielaní špeciálneho spravodajstva k prezidentským voľbám budeme divákov aj médiá včas informovať". JOJ diskusie pred 1. kolom voľby nemala. Do prezentácie dvoch postupujúcich kandidátov na prezidenta SR - Roberta Fica a Andreja Kisku, sa zapojí i Rádio Expres.
RTVS otvorila sériu troch diskusií k 2. kolu voľby v deň vyhlásenia výsledkov 1. kola, v nedeľu 16. marca. Najbližšie "v sobotu 22. marca približne o 12:10 odvysielame takzvanú rozhlasovú diskusiu z priestorov Slovenského rozhlasu a za prítomnosti televíznych kamier. V stredu 26. marca približne o 20:15 odvysielame záverečnú diskusiu z Bratislavského hradu," informoval agentúru SITA PR manažér RTVS Juraj Kadáš. Obe diskusie odvysiela RTVS na Jednotke a na Rádiu Slovensko. Kadáš dodal, že RTVS naďalej postupuje podľa projektu volebného vysielania. RTVS avizovalo ešte pred voľbami, že platenú politickú reklamu vysielať nebude. Problém by mohol byť s cenníkom alebo s možnosťami kandidátov pripraviť kvalitatívne podobné spoty.
Vysielanie platenej reklamy aj pred 2. kolom potvrdila agentúre SITA televízia Markíza. Pred volebným moratóriom, ktoré sa začne 48 hodín pred začiatkom hlasovania, TV Markíza v utorok 25. marca o 21:45 odvysiela duel Roberta Fica a Andreja Kisku. "Následne na sobotu 29. marca pripravujeme od 22:00 volebné štúdio a na nedeľu 30. marca o 13:00 rozhovor s novým prezidentom SR," priblížil pre SITA PR manažér Markíza - Slovakia Lukáš Kočišek vysielanie k voľbám prezidenta.
Blížiacemu sa 2. kolu voľby prezidenta sa venuje i spravodajská televízia TA3. "Televízia TA3 prinesie svojim divákom diskusiu prezidentských kandidátov Roberta Fica a Andreja Kisku v nedeľu 23. marca o 11:00 v relácii V politike," uviedol za TA3 Ján Kalafut z agentúry PR Clinic. O ďalšom špeciálnom vysielaní k voľbe prezidenta SR bude TA3 informovať v najbližšom čase.
"Andrej Kiska a Robert Fico a sa stretnú len pár hodín pred začiatkom moratória v Rádiu Expres, v relácii Braňo Závodský Naživo. V dueli, ktorý sa začne na Exprese v stredu 26. marca o 12:05, dostanú obaja kandidáti rovnaký priestor - sedem minút," avizoval pre SITA Igor Guttler, PR manažér Expres Media. Rádio hneď po zatvorení volebných miestností, v sobotu 29. marca po 22:00, ponúkne poslucháčom volebné štúdio. "Volebné štúdio sa skončí až po spočítaní všetkých hlasov, kedy bude známe meno nového prezidenta Slovenskej republiky, s ktorým Expres prinesie aktuálny rozhovor naživo," informoval za Rádio Expres Igor Guttler.
Vyhlásením výsledkov 1. kola voľby prezidenta SR Ústrednou volebnou komisiou sa podľa zákona začala predvolebná kampaň k 2. kolu. O hlasy voličov sa v ňom uchádzajú víťaz 1. kola Robert Fico, ktorého volilo v sobotu 15. marca 28 percent voličov, a Andrej Kiska, ktorý dostal 24 percent hlasov. Kampaň, rovnako ako pred 1. kolom, trvá do 48 hodín pred začiatkom hlasovania. Počas kampane k 2. kolu vyhradí RTVS každému kandidátovi jednu hodinu vysielania. Kandidáti si museli uplatniť nárok na vysielací čas do 24 hodín od vyhlásenia výsledkov 1. kola voľby. Maximálne po hodine pre každého z kandidátov na post prezidenta môžu, ale nemusia, vyčleniť súkromné médiá. Vysielací čas vyhradený na propagáciu kandidátov vo verejnoprávnych médiách je hradený zo štátneho rozpočtu. V prípade súkromných televízií a rádií si ju však kandidáti platia sami. Všetci vysielatelia musia dať každému kandidátovi rovnaké podmienky. Ostatné spravodajské a publicistické relácie, ktoré sa týkajú volieb, musia pripravovať tak, aby boli vyvážené a nestranné. Kandidát má počas kampane právo na odpoveď, ak boli o ňom počas kampane odvysielané nepravdivé alebo pravdu skresľujúce informácie. Informačné moratórium pred druhým kolom sa začne vo štvrtok 27. marca o 7:00 a platí až do skončenia hlasovania. Moratórium znamená zákaz zverejňovať v rozhlase, televízii a v hromadných informačných prostriedkoch informácie o kandidátoch v ich prospech alebo v neprospech slovom, písmom, zvukom alebo obrazom. Streda 26. marec bude posledný deň, keď sa budú môcť zverejňovať výsledky prieskumov verejnej mienky. Zákon zároveň zakazuje uverejňovať výsledky prieskumov hlasovania počas samotnej voľby.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.