Prieskum PMT
Kým tlačené médiá
zvádzajú boj s odlivom čitateľov, televízny trh na Slovensku sa týmto
problémom zatiaľ vyhýba. Za posledných päť rokov (2009-2013) sa jeho rast
nezastavil. Vyplýva to z údajov spoločnosti PMT, ktorá na Slovensku
realizuje elektronické meranie sledovanosti prostredníctvom peoplemetrov.
PMT eviduje za posledných päť rokov kontinuálny rast disponibilných ratingov na televíznom trhu. V cieľovej skupine jednotlivcov vo veku od štyroch rokov (Ind 4+) narástli za toto obdobie o 8,86 percenta, informoval výkonný riaditeľ spoločnosti Vladimír Fatika.
V roku 2013 tak sledovalo televízie v hlavnom vysielacom čase denne v priemere už 2,304 milióna ľudí. Celodenne dosiahla priemerná sledovanosť 806.000 jednotlivcov. V priemere tak strávil Slovák vlani pred televíznou obrazovkou denne 227 minút (v cieľovej skupine Ind 4+). Fatika pripomenul, že aj v tomto ukazovateli zaznamenáva naša krajina kontinuálny rast. V porovnaní so susednými štátmi sme na treťom mieste. "Najviac sledujú televíziu jednotlivci v Maďarsku a Poľsku," priblížil.
Rast dosiahlo Slovensko aj v univerzálnej cieľovej skupine jednotlivcov vo veku od 12 rokov (Ind 12+), ktorá je na slovenskom trhu zaužívaná. Tu zaznamenali slovenské televízie podľa údajov PMT v rokoch 2011-2013 rast o 5,26 percenta.
Samotní diváci (bez prepočtu na celú populáciu) strávili v priemere počas celého týždňa sledovaním televízie 332 minút denne. Z toho 247 minút pozerali práve slovenské televízie.
Výskumy PMT ukazujú, že najviac divákov sleduje televíziu počas víkendov. V nedeľu pred obrazovkami trávia v priemere až 388 minút. Vlani však rástol aj záujem o televíziu cez pracovné dni. Medziročne tu bol zaznamenaný rast o 16 minút na deň.
Spoločnosť PMT bola založená v roku 2002 s cieľom, aby sa televízie a mediálne agentúry dostali k dátam televízneho trhu. Členmi PMT sú RTVS, TV Markíza, TV Joj, TA3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Samotné meranie prostredníctvom peoplemetrov realizuje pre spoločnosť PMT agentúra TNS Slovakia. Peoplemetrové meranie sledovanosti je najväčším kontinuálnym výskumom na Slovensku. Meranie sa realizuje na reprezentatívnom paneli 1200 domácností, čo je zhruba 3500 jednotlivcov.
Tí spĺňajú demografické kritériá tak, aby reprezentovali celú populáciu Slovenska. Ročne sa obmieňa jedna štvrtina panelu. Aktuálne je do merania zahrnutých 120 televíznych staníc.
PMT eviduje za posledných päť rokov kontinuálny rast disponibilných ratingov na televíznom trhu. V cieľovej skupine jednotlivcov vo veku od štyroch rokov (Ind 4+) narástli za toto obdobie o 8,86 percenta, informoval výkonný riaditeľ spoločnosti Vladimír Fatika.
V roku 2013 tak sledovalo televízie v hlavnom vysielacom čase denne v priemere už 2,304 milióna ľudí. Celodenne dosiahla priemerná sledovanosť 806.000 jednotlivcov. V priemere tak strávil Slovák vlani pred televíznou obrazovkou denne 227 minút (v cieľovej skupine Ind 4+). Fatika pripomenul, že aj v tomto ukazovateli zaznamenáva naša krajina kontinuálny rast. V porovnaní so susednými štátmi sme na treťom mieste. "Najviac sledujú televíziu jednotlivci v Maďarsku a Poľsku," priblížil.
Rast dosiahlo Slovensko aj v univerzálnej cieľovej skupine jednotlivcov vo veku od 12 rokov (Ind 12+), ktorá je na slovenskom trhu zaužívaná. Tu zaznamenali slovenské televízie podľa údajov PMT v rokoch 2011-2013 rast o 5,26 percenta.
Samotní diváci (bez prepočtu na celú populáciu) strávili v priemere počas celého týždňa sledovaním televízie 332 minút denne. Z toho 247 minút pozerali práve slovenské televízie.
Výskumy PMT ukazujú, že najviac divákov sleduje televíziu počas víkendov. V nedeľu pred obrazovkami trávia v priemere až 388 minút. Vlani však rástol aj záujem o televíziu cez pracovné dni. Medziročne tu bol zaznamenaný rast o 16 minút na deň.
Spoločnosť PMT bola založená v roku 2002 s cieľom, aby sa televízie a mediálne agentúry dostali k dátam televízneho trhu. Členmi PMT sú RTVS, TV Markíza, TV Joj, TA3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Samotné meranie prostredníctvom peoplemetrov realizuje pre spoločnosť PMT agentúra TNS Slovakia. Peoplemetrové meranie sledovanosti je najväčším kontinuálnym výskumom na Slovensku. Meranie sa realizuje na reprezentatívnom paneli 1200 domácností, čo je zhruba 3500 jednotlivcov.
Tí spĺňajú demografické kritériá tak, aby reprezentovali celú populáciu Slovenska. Ročne sa obmieňa jedna štvrtina panelu. Aktuálne je do merania zahrnutých 120 televíznych staníc.
Copyright © TASR 2014