SLOVAK MEDIA NEWS
Spoločnosť PMT a agentúra TNS Slovakia dnes oznámili, že predĺžili zmluvu na projekt elektronického merania sledovanosti televízií prostredníctvom peoplemetrov na Slovensku. "Zmluva, ktorú spoločnosti podpísali na obdobie ďalších viac ako päť rokov, tak bude platná do 30. júna 2021. TNS Slovakia pokračuje v peoplemetrovom meraní sledovanosti televízií, ktoré realizuje od roku 2004," agentúru SITA o tom informovala PR manažérka TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková.
Sledovanosť televízií sa meria na základe údajov z 1 200 domácností, čo je približne 3 500 ľudí vybraných tak, aby reprezentovali celú populáciu Slovenska. Odrážajú "celú populáciu televíznych divákov z hľadiska demografických charakteristík, spôsobu príjmu signálu a vybavenosti televíznou technikou". Každý rok sa priebežne obmení štvrtina domácností. "Aktuálne je do merania zahrnutých 120 televíznych staníc," doplnila Bunčáková.
Na meranie sledovanosti sa podľa PR manažérky TNS Slovakia používajú peoplemetre TARIS 5000, ktoré sú najrozšírenejším zariadením v Európe pre tento účel. "Pri meraní sa prioritne využíva technológia Audio Matching, ktorá umožňuje meranie všetkých foriem digitálneho aj analógového signálu, ako napr. DVB-T, DVB-S, DVB-C, IPTV. Táto technológia umožňuje aj meranie počúvanosti rádií či sledovanosti internetového vysielania," priblížila spoločnosť TNS Slovakia technické podrobnosti o peoplemetroch. Ako ďalej uviedla, dáta sa spracovávajú a doručujú prostredníctvom systému InfoSys+, ktorý umožňuje, aby sa detailné analýzy o sledovanosti realizovali rýchlo a efektívne. "Okrem klasického sledovania televízie sa meria aj sledovanosť programov s časovým oneskorením (time-shift) alebo aplikácia Picture TV. Dáta z peoplemetrov sa prenášajú na centrálny server v noci a čísla o sledovanosti za predchádzajúci deň sú k dispozícii nasledujúce ráno o 9:00. Televízne spoločnosti môžu dáta analyzovať v minútových intervaloch a vyžívať ich na komerčný predaj a programové plánovanie".
Vlani agentúra TNS Slovakia začala merať sledovanosť televízneho vysielania cez internet. "Niektoré domácnosti tak okrem klasických peoplemetrov pripojených na televízne prijímače využívajú aj tzv. virtuálne peoplemetre, ktoré sú inštalované do osobných počítačov alebo notebookov jednotlivých členov domácností. V súčasnosti sú virtuálne peoplemetre nainštalované v 10 percentách všetkých domácností peoplemetrového panela," informovala TNS Slovakia.
Spoločnosť PMT, s.r.o. založili 12. júla 2002 s cieľom zabezpečiť na Slovensku elektronické merania sledovanosti televízie peoplemetrami. Jej členmi sú RTVS, TV Markíza, TV Joj, TA3 a Asociácia mediálnych agentúr (AMA). Viac informácií o spoločnosti PMT možno nájsť na http://www.pmt.sk. Agentúra TNS Slovakia na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom SAVA (Slovenská asociácia výskumných agentúr), Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact. Viac informácií ponúka webová stránka http://www.tns-global.sk.
2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.