PRIESKUM MEDIAN SK
Denník Nový Čas je dlhodobo najčítanejším denníkom. Ako vyplýva zo základných výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI (MML-TGI) spoločnosti MEDIAN SK v 3. a 4. kvartáli 2014, Nový Čas si udržal prvú pozíciu s čítanosťou 17 percent. Druhý v poradí je denník Sme so 7 %. Čítanosť denníka Pravda je na úrovni 7%. Nasleduje denník Plus jeden deň so 6 %, a Šport so 4 %. Hospodárske noviny a Korzár majú 3-percentnú čítanosť, Új Szó 2 % a Avízo jedno percento. Posledné vydanie niektorého z celoštátnych denníkov čítalo 33 % populácie a za posledných 14 dní 70 % populácie vo veku 14 - 79 rokov. Výsledky Národného prieskumu MML - TGI poskytla agentúre SITA Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK. Prieskum uskutočnil MEDIAN SK od 23. júna do 14. decembra 2014 na vzorke 4 299 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.
Týždenníky monitorované v prieskume si prelistuje alebo prečíta 42 % opýtaných. Celková čítanosť týždenníkov klesla o dve percentá v porovnaní s 2. a 3. kvartálom 2014. Týždenník Plus 7 dní dosiahol najvyššiu čítanosť - deväť percent. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 7 % a tretiu Nový čas pre ženy so šiestimi percentami, rovnako je na tom aj týždenník Báječná žena. Eurotelevíziu číta 5 % a Slovenku 4 % opýtaných. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny, ktorý čítajú tri percentá respondentov. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (regionPRESS) dosiahla 12 % čítanosť.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 17 % populácie vo veku 14 - 79 rokov. V porovnaní s 2. a 3. kvartálom 2014 sa nezmenila. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max s 5 percentami. Nasledujú Bratislavské noviny, ktoré čítajú tri percentá opýtaných a Tele plus a Bratislavský kuriér s čítanosťou dve percentá. Dvojtýždenníky Relax a Žena a život dosahujú jednopercentnú čítanosť. Sieť titulov ECHO (dvojtýždenníky) má čítanosť 4 %.
Mesačníky čítalo v 3. a 4. kvartáli 2014 45 % populácie. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku bežne predávajú, otvára časopis Zdravie (8 %), druhý je mesačník Záhradkár (8 %) a tretia Eva (6 %) a za ňou EMMA, tiež s čítanosťou 6 %. Nasledujú mesačníky Kam do mesta a Nový čas Krížovky so 4 % a Nový čas Bývanie s 3-percnentou čítanosťou.
Prieskum MML - TGI sa zameral na 259 titulov podľa jednotlivých periodicít a z elektronických médií 49 rozhlasových staníc, 72 televíznych staníc a štyri teletexty.
©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.