2. 2. 2015

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK

Najpočúvanejším slovenským rádiom je Rádio Expres a najsledovanejšou televíznou stanicou je Televízia Markíza. Vyplýva to z národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index spoločnosti Median SK za 3. a 4. kvartál 2014. V parametri "počúval posledný týždeň" dosiahlo Rádio Expres počúvanosť 36 percent, Markíza dosiahla v parametri "sledoval včera" 53 percent. Agentúru SITA o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" predstavuje 90 percent. Za Rádiom Expres nasleduje v počúvanosti Rádio Slovensko so ziskom 32 percent a tretie je Fun Rádio s 24 percentnou počúvanosťou. S 21 percentami sa na štvrtom mieste umiestnilo Rádio Jemné a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 s 18 percentnou počúvanosťou. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 15 percentami a siedma priečka patrí Rádiu_FM s ôsmimi percentami. Spolu 46 percent respondentov prieskumu sa vyjadrilo, že v poslednom týždni počúvali Slovenský rozhlas (RTVS) s jeho piatimi okruhmi. Rozhlasová sieť RADIO GROUP dosiahla počúvanosť 34 percent a sieť Radio Services 24 percent.
V období od 23. júna do 14. decembra, keď spoločnosť Median SK robila prieskum, malo podľa jeho výsledkov najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres, a to 23 percent. Rádio Slovensko dosiahlo 20-percentný podiel na trhu, na treťom mieste sa umiestnilo Fun rádio s 13-percentným podielom na trhu. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Jemné s deviatimi percentami, rovnako mali Rádio Regina a Rádio Europa 2, siedme bolo Rádio_FM s tromi percentami. Ostatné rozhlasové stanice majú podiel na trhu 14 percent.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 86 percent. Televíziu v 3. a 4. kvartáli 2014 celkovo sledovalo takmer 4 miliónov divákov. Najsledovanejšia z televíznych stanica je Televízia Markíza s 53 percentami. Sledovanosť na úrovni 34 percent zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 22 percentami. Nasleduje TA3 so siedmimi percentami, TV Doma so šiestimi percentami, Dvojka, TV Dajto a ČT 1 so štyrmi percentami. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú NOVA a Plus s trojpercentnou sledovanosťou. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 86 percent. Markíza Group dosiahla v parametri „sledoval včera“ 57 percentnú sledovanosť. Televízna skupina JOJ GROUP dosiahla sledovanosť 36 percent a Slovenská televízia (RTVS) 24 percent. Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 3. a 4. kvartál 2014 je nasledujúce: 39 percent TV Markíza, 21 % TV JOJ a 13 percent Jednotka. Nasledujú TV Doma so 4 percentami, TA3 a TV Dajto s 2 percentami a Dvojka s percentovou sledovanosťou. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 18 percent.
Spoločnosť Median SK robí národný prieskum Market & Media & Lifestyle - Target Group Index na Slovensku od roku 1997. Aktuálne výsledky vychádzajú z odpovedí zozbieraných od 23. júna do 14. decembra minulého roka od 4 299 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku od 14 do 79 rokov.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.