RTVS NEWS
RTVS predstavuje novú televíznu grafiku.
Jedným so základných krokov manažmentu, ktorý do RTVS nastúpil v roku 2012 pod vedením Václava Miku, bola zmena vnímania médií verejnej služby. Po postupnej profilácii a zmene programovej štruktúry Jednotky a Dvojky prišla na rad aj potreba oživenia grafickej identity oboch kanálov.
Základnými piliermi zadania bola podmienka nemeniť aktuálne logá, ale výrazne vizuálne odlíšiť Jednotku a Dvojku a priniesť dynamiku a modernosť ako dva základné atribúty nutného posunu vnímania.
Kreatívny koncept rešpektuje súčasné logá Jednotky a Dvojky, ale zároveň však necháva vyniknúť rozdielnosť zamerania oboch kanálov. Jednotka je zameraná na univerzálneho diváka. Jej programová služba prináša program pre všetkých, bez rozdielu. Dvojku si zapína výberový divák, ktorý hľadá programy so špecifickým obsahom.
„Zjednocujúcim prvkom sa stáva dvojbodka. V novom grafickom idente televíznej časti RTVS dostáva nový význam. Ich animáciou celé logo ožije a stáva sa nositeľom informácie,“ povedala Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS. V prípade Jednotky boli voľbou točené jingle, odchádza tak od princípu neživého a kresleného sveta leporela a vstupuje do skutočnosti. Animáciu dvojbodiek používa na vytvorenie masky, v ktorej sa posúva dej v čase alebo priestore. V imidžových jingloch sa okrem bežných životných situácii objavujú aj krásy Slovenska, ktoré veľmi zarezonovali u divákov Jednotky aj v minulom idente. Pridala sa aj príroda a zvieratá. V staničných jingloch si zahrali deti, talentovaní tanečníci, ale aj profesionálna baletka, rodina či zaľúbená dvojica.
„Aktuálne do vysielania Jednotky a Dvojky pribúdajú viaceré formy predelov. Okrem imidžových to budú aj logo jingle a samostatné servisné jingle, ktoré budú oddeľovať nielen reklamné vysielanie,“ doplnila Daša Matušíková.
Ďalšou zo zmien, ktorú nový televízny ident RTVS prináša jeinfobar. Divák bude mať možnosť vidieť v upútavke vysielací deň a čas programu od začiatku upútavky. Nápadnejšia bude aj vhodnosť programov, tzv. „piktogram vhodnosti“, ktorý zmení umiestnenie spolu so žánrom jednotlivých titulov. Aj tento krok je cestou, ako sa priblížiť k divákom.
Projekt zmeny vizuálnej identity pod vedením Daši Matušíkovej, riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS, tvorivý tím pripravoval viac ako trištvrte roka. Oslovených bolo niekoľko grafických štúdií, ktoré majú reálnu skúsenosť s tvorbou televízneho dizajnu. Víťazným konceptom sa stal návrh od spoločnosti Oficina, ktorá má za sebou mnohé úspešné a ocenené televízne projekty. Medzi ich referencie patria napríklad ČT art, Film+, Prima COOL a iné.
„Po zmene rozhlasovej grafiky prichádza aj televízna. RTVS sa s novou vizualizáciou Jednotky a Dvojky priblíži svojim divákom. Atribúty dynamiky, modernosti s dávkou emócií najlepšie vystihujú kreatívny koncept. Zároveň oceňujem prácu celého marketingového tímu RTVS,“ povedal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.