29. 4. 2015

RVR NEWS

RVR NEWS

Rada pre reklamu (RPR), ktorá je orgánom etickej samoregulácie reklamy na Slovensku, zvolila na svojom výročnom zasadnutí novú prezidentku. Stala sa ňou Miriam Benčíková–Kušnírová, ktorá v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie pôsobí už viac ako 20 rokov. Zastávala marketingové a brand pozície vo viacerých spoločnostiach, je dlhoročnou členkou Prezídia RPR a v roku 2014 sa stala čestnou členkou RPR.
„Vedenie Rady pre reklamu preberám po úspešnom pôsobení Zuzany Mistríkovej, ktorej by som chcela poďakovať za jej doterajšiu prácu. Symbolických 20 rokov, ktoré v rade oslávime tento rok, je dobrou príležitosťou na zhodnotenie, ako výrazne sa vnímanie etiky v reklame posunulo vpred a stalo sa trhovým štandardom. Ja sama by som na poste prezidentky rada prispela k budovaniu povedomia o etike a profesionálnych štandardoch, ako aj o činnosti RPR, a to hlavne v prostredí menších zadávateľov a online reklamy,“ uviedla pre médiá nová prezidentka.
Zmeny boli prijaté aj v zložení Prezídia RPR, do ktorého boli zvolené dve nové členky, Drahomíra Juríková (Slovak Telekom) a Zuzana Stanová (Rajo). Prezídium RPR aktuálne pracuje v zložení: Miriam Benčíková-Kušnírová (prezidentka RPR), Andrea Cocherová (viceprezidentka RPR), Michal Arpáš (Asociácia vydavateľov tlače), Jarmila Halgašová (Potravinárska komora Slovenska), Drahomíra Juríková (Slovak Telekom), Martin Ranuša (Prvá stavebná sporiteľňa), Róbert Slovák (Klub reklamných agentúr Slovenska), Zuzana Stanová (Rajo) a Patrik Ziman (Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc). Valné zhromaždenie taktiež potvrdilo funkčné obdobie Arbitrážnej komisie RPR a zároveň zvolilo dvoch nových členov, ktorými sa stali Miroslava Remenárová (Pivovary Topvar) a právnik Radoslav Kutaš.
Arbitrážna komisia RPR je nezávislý orgán, do ktorého kompetencie spadá rozhodovanie o otázkach v oblasti reklamnej etiky, posudzovanie sťažností na reklamu, vydávanie arbitrážnych nálezov a atestov. Zloženie komisie zaručuje nezávislosť vydávaných rozhodnutí a je zárukou objektívneho a odborného posúdenia sťažností.
Valné zhromaždenie tiež doplnilo základný dokument etickej samoregulácie reklamy – Etický kódex reklamnej praxe. Ide o súhrn etických pravidiel, ktoré sa subjekty marketingovej komunikácie na Slovensku rozhodli dodržiavať. Na základe neho posudzuje Arbitrážna komisia RPR sťažnosti spotrebiteľov a konkurentov na reklamy, ktoré považujú za neetické. Doplnenia boli prijaté v článku, ktorý upravuje umiestnenie reklamy alkoholických nápojov. Novelizovaný kódex zohľadňuje požiadavky členov RPR, členov Arbitrážnej komisie a európskych orgánov etickej samoregulácie reklamy. Tieto zmeny a doplnky Etického kódexu nadobúdajú účinnosť 1. júla 2015.
Rada pre reklamu je orgán etickej samoregulácie reklamy, ktorý vznikol v roku 1995. Jej hlavným cieľom je presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná a pravdivá reklama, ktorá nie je v rozpore s dobrými mravmi a pravidlami hospodárskej súťaže a je pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi. RPR združuje subjekty, ktoré aktívne vstupujú do procesu marketingovej komunikácie – zadávateľov reklamy, reklamné agentúry, médiá, prípadne ich združenia.
Informáciu TASR zaslala Eva Rajčáková, výkonná riaditeľka RVR.

Copyright © TASR 2015