2. 6. 2015

Vypni telku, zapni seba

Vypni telku, zapni seba


Viac ako 6 600 účastníkov zo 127 obcí Slovenska sa zapojilo predchádzajúci týždeň do kampane "Vypni telku, zapni seba!", ktorá sa tento rok konala pod heslom Menej je niekedy viac. Organizátorom už 15. ročníka kampane bolo eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí. Kampaň bola zameraná na aktívne využívanie voľného času i na rozvoj vzťahov v miestnych komunitách.
Do kampaňových aktivít sa zapojilo 950 dospelých a 5 700 detí, nielen členov hnutia, ale aj sympatizantov, ktorým sa páčila myšlienka kampane. Zapojilo sa napríklad 24 škôl a školských zariadení či 14 rodín. Zaujímavosťou je, že do kampane sa pripojila aj jedna rodina z Anglicka. Tohtoročnou hlavnou myšlienkou bol rozvoj cnosti - miernosť. Vedúci so svojimi deťmi sa postupne zamerali na miernosť vo využívaní elektroniky, v nakupovaní nového oblečenia, vo vlastnení vecí, v spotrebe vody (šetrení), v životospráve a vo využívaní času. eRko poskytlo zaregistrovaným účastníkom vypracované metodické materiály, v ktorých sa každý deň venovali cnosti z iného uhla pohľadu. Spoločnou motiváciou bola postava pána Klobučníka, ktorý každý deň zo svojho klobúka vyťahoval nejaký predmet súvisiaci s miernosťou, a ktorý deťom pravidelne pripomínal myšlienku kampane„ Menej je niekedy viac“.
Koordinátorka kampane Ivana Kačurová zhodnotila kampaň ako úspešnú a veľmi potrebnú pre dnešnú spoločnosť. „Je dôležité, aby sme deťom ponúkali alternatívu zmysluplného trávenia voľného času. I táto kampaň dokázala, že deti sú schopné a ochotné venovať svoj čas pre dobro druhých, ktoré ich teší i posilňuje. Aj to je zmysel tejto aktivity,“ uviedla.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.