5. 9. 2016

Problém Mareka Maďariča

Problém Mareka Maďariča

Predseda parlamentu a Slovenskej národnej strany (SNS) Andrej Danko tvrdí, že návrhy o verejnoprávnom Rozhlase a televízii Slovenska (RTVS) prinesie vtedy, keď bude mať jeho strana na starosti ministerstvo kultúry alebo samotnú RTVS. Ako povedal v dnešnej relácii Braňo Závodský naživo na rádiu Expres, "SNS vie ťahať, keby mala ministra kultúry alebo by mala RTVS, vtedy cítim povinnosť ťahať. Dovtedy hovorím, že RTVS radšej nech ostane v režime status quo, akoby sme mali ľuďom brať znova zdroje na prevádzku toho, že znova budeme blafovať o treťom kanáli". Šéf parlamentu a národniarov tak reagoval na vyjadrenia predstaviteľov Smeru-SD, že pri zvyšovaní koncesionárskych poplatkoch pre RTVS dohodnutom v koaličnej zmluve je na ťahu SNS.
Andrej Danko tvrdí, že na financovanie RTVS sa dajú nájsť peniaze aj v rozpočte. "Ja som našiel veľké rezervy pri hospodárení RTVS, povedal som, že nebudem ľuďom brať z peňaženky viac, keď im neviem viac poskytnúť. Ten poplatok, pri sume, ktorú už navrhoval minister, sa blížil k poplatku, ktorý sa platí v Čechách," konštatoval šéf NR SR v rádiu Expres a zároveň pripomenul, že dohoda je nájsť riešenie v koalícii. Koaliční partneri Dankov postoj podľa jeho vyjadrenia poznajú. "Ja som jasne sa vyjadril, že pre mňa, čo sa týka koncesií, bola vec zodpovedaná spôsobom, že SNS nebude zvyšovať koncesionárske poplatky, lebo to nie je pre SNS téma dňa a nemyslím si, že je to téma dňa aj pre RTVS. Vzniklo to z iniciatívy ministra. Pokiaľ to načal, mal si byť vedomý celej zodpovednosti. Je to problém Mareka Maďariča," dodal k téme Danko.
O relácii informovala SITA Zuzana Gajdošíková zo spravodajstva rádia Expres.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.