21. 4. 2017

VÝROKY TÝŽDŇA

          VÝROKY TÝŽDŇA





"Sorosova ríša sa opäť predviedla"
Maďarský vládny denník Magyar Idök

„Ako by som zatočil s terorizmom :
Paríž. Pred každou atrakciou ploty a po zuby ozbrojený policajti. Taxikár hovorí o polovičnom počte turistov . Večer nedokážete prejsť po Fabourg Saint Honore, kvoli zátarasám , vyľudnené centrum. Polovička galérii na ulici Matignon prázdna . Podľa mňa je to zle takto . Okrem krásy Paríža sa vám pod kožu automaticky dostáva aj druhý pocit . Všetky zátarasy a kontroly nepomáhajú pocitu bezpečia , ale vyzdvihujú pocit strachu. Strachu o štebotajúce deti , ktoré keď sa vzdialia na viac ako dva metre tak ich okrikujete , o ich budúcnosť o vlastnú budúcnosť. A keď vidím tie kontroly , nedá mi nepomyslieť si , že sú to len trapné pokusy o ukludnenie masy . Dokonca ma napadá , že sú to veľmi nebezpečné pokusy na ukludnenie masy . Majú ľuďom vytvoriť pocit bezpečia , ale v skutočnosti neviem, či som pako a niečomu nerozumiem , no len to vytvára väčšiu koncentráciu ľudí pri kontrolách . Proste ak sa chcem odpáliť , tak je presný zoznam miest s najväčšou koncentráciou . Viem , že kritizovať je najlahšie . Riešenia nie sú jednoduché . Možno podceňujem vládnucich , možno je plán , obmedziť ľuďom normálny život , dokonca ich vystaviť väčšiemu nebezpečenstvu a po x daľších útokoch dúfať v to , že sa ľudia tak nahnevajú , že sami začnú prečesávať svoje okolie a likvidovať nebezpečenstvo. To by bol plán , šialený , tiež podľa mňa zlý , ale bol by to plán . Predpokladal by organizovanosť vládnej moci . Ja sa ale bojím , že je to naopak precenenie vládnych schopností . V skutočnosti proste niekto rozhodol, že ak sú útoky , tak zavedieme kontroly. Nad dopadmi tohto kroku , teda zväčšenie koncenrácie ľudí a tým pomoc útočníkom, sa nezamyslel . A tiež sa nezamyslel nad tým , že zodpovednosť politika je problémy riešiť v prospech života občanov . Kontroly , navyše neúčinné , neriešia pozitívne kvalitu života občanov . Zvyšujú ich strach a tým obmedzujú ich život . Politik , ak to preženiem uvažoval : zavediem kontroly , bude tam chodit menej ľudí ... to je zle .
Keby som do toho mohol hovoriť , asi by som urobil toto :
Vzájomná komunitná kontrola . Či chceme či nie, sme vo vojnovom stave . Je nutne robiť zásadné zmeny . Samotná demokracia z dnešnej definície je alibizmus , ktorý prenáša práva , nie zodpovednosť zospodu hore . A o to presne ide . Musí sa preniesť spolu s právami aj zodpovednosť . Treba zaviesť viac stupňov ako teraz . Teraz je celoštátny politik , župný politik a komunálny politik . Iba tresnem , ale na jedného komunálneho politika pripadá dnes v priemere 1500 ľudí . Nulová možnosť ich poznať a zodpovedať za nich . V čase ohrozenia , by som zaviedol ďaľšie dva stupne volenej zodpovednosti tak , aby naspodku bol volený človek z komunity 30 ľudí . No a potom je to už jednoduché . Trestná zodpovednosť pre celý rad smerom hore , za nedostatočné spravovanie zverenej zodpovednosti v prípade teroristického útoku . Nie je možné , že človek so zodpovednosťou za znalosť 30 ľudí , nebude vedieť , že sa konkrétny člen komunity radikalizoval . Dokonca zodpovednosť nesie celá komunita najnižšej úrovne , z ktorej radikalizovaný člen pochádza . Takto jednoduché to podľa mňa je . Všetci sme politici , všetci nesieme v skutočnosti zodpovednosť za svoje rodiny a tým za svoju krajinu . Ale súšasný neadresný systém , kde najbližšieho politika máme 1500 ľudí 'daleko , z toho urobil systém alibistický. Veľmi ľahko sa to dá zmeniť . Budem tomu hovoriť stratégia "Poznaj svojho suseda" . Ano zo začiatku to bude systém udavačský . Ale od toho tu máme predsa vysokú politiku a milióny štátnych úradníkov , policajtov , hasičov , vojakov , aby sa dalo postupne ten systém ukočírovať . Nie je cieľom preventívne zavrieť čo najviac teroristov . Cieľom je , aby teroristov spoločnosť sama , priamou zodpovednosťou vytesnila . Oni neodídu , ale začnú sa báť byť teroristami . Predstavte si , že prvých tridsať ľudí , z ktorých stredu vzišiel odpálený terorista , prídu súdnym rozhodnutím o všetok majetok alebo x iných vecí, ktoré dáva štát . Ano zo začiatku sa možno pár detí ocitne na hranici chudoby . Ale zase je tu predsa štát , ktorý v takej situácii zakročí . Môj odhad je , že takto terorizmus skončí okamžite . Toto , v kombinácii s okamžitou totálnou kontrolou hraníc, je definitívne riešenie terorizmu . Budem rád , keď mi tu niekto vysvetlí prečo som idiot ...“
Patrik Tkáč


„Prezident vojnovej Slovenskej republiky Jozef Tiso bol mučeníkom slovenského národa, ktorý sa presne pred 70 rokmi stal obeťou justičnej vraždy. Hlavným iniciátorom a strojcom Tisovej smrti bol Edvard Beneš. Ak si niekto zaslúžil súd a povraz, bol to práve Beneš. Zapredal nás Stalinovi a boľševikom. Študentom doporučujem ,aby sa prišli pokloniť práve Tisovi, pretože on nikdy nevzal úplatok a svoj plat rozdal chudobným. Novinárom, ktorí Tisa neuznávajú odkazujem, aby sa zobudili, doplnili si znalosti z histórie a neverili všetkému, čo im ľudia nenávidiaci Slovensko hovoria.“
Natália Grausová, poslankyňa za ĽSNS

  
"Ja som žena, ktorá uhryzla pri znásilňovaní násilníka, a som za to, že som sa bránil, stíhaný". 
Štefan Harabin